به گزارش ایرنا، هادی مقیمی روز پنجشنبه در نشست شورای جوانان اردکان با تاکید بر تعریف دقیق، علمی و جامع از اوقات فراغت، افزود: هنر مسئولان مدیریت، جهت‌دهی و پرورش خلاقیت در جوانان و نوجوانان و استفاده از ظرفیت آنان برای ساخت آینده‌ای بهتر است.
وی ضمن بیان ویژگی‌های دوران جوانی و نوجوانی اضافه کرد: اگر تصور کنیم می‌توانیم تنها با پرداختن به تعداد معدودی از وجوه نیاز جوانان، شخصیت صحیح و کاملی از آنان شکل دهیم به بیراهه رفته‌ایم.
مقیمی بیان داشت: برخی دستگاه‌ها، برنامه‌های خود را در پاسخ به نیازهای خودساخته ارائه می‌کنند و این در حالی است که وظیفه دستگاه‌ها شناسایی نیازهای موجود و برنامه‌ریزی برای پاسخ‌گویی به آن است.
وی نیازسنجی علمی توسط دستگاه‌ها در زمینه اوقات فراغت را خواستار شد و گفت: هر بخش از اوقات فراغت، دستگاه متولی خاص و مدیریت تخصصی آن موضوع را می‌طلبد و اگر دستگاه‌ها در حوزه‌های غیرمرتبط اظهارنظر و برنامه‌ریزی کنند، کار ارزشمندی در زمینه غنی سازی اوقات فراغت جوانان صورت نمی گیرد.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست، اوقات فراغت را بخشی از زندگی دانست که در آن، انسان قدرت تصمیم ‌گیری و انتخاب برای نوع فعالیت خود داشته باشد.
احمد طالبی گفت: اوقات فراغت می‌تواند فرصت مناسبی برای افزایش مهارت و اعتماد به‌نفس در افراد باشد.
وی با بیان این‌که باید به مأموریت‌های ذاتی دستگاه‌ها توجه شود گفت: زمانی می‌توانیم ادعای موفقیت در پرکردن اوقات فراغت جوانان داشته باشیم که نیازهای آنان را پاسخ دهیم.
طالبی از رسانه‌ها، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها خواست اهتمام جدی‌تر و همکاری بیشتری در زمینه اطلاع‌رسانی برنامه‌های اوقات فراغت داشته باشند.
طالبی تصریح کرد: امر آموزش مهارت‌ها، امری کاملا تخصصی است و نباید با آموزش غیرتخصصی و اشتباه، سنگ بنای بسیاری از موارد را اشتباه بگذاریم.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 6014/ خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: کاظم شاملو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.