به گزارش ایرنا، سیدابوالفضل موسوی بیوکی روز پنجشنبه در نشست خبری با رسانه های استان با یادآوری اجرای برنامه ششم توسعه از ابتدای سالجاری افزود: تهیه برنامه آمایش سرزمین برای استان یزد ضروری است و این مهم تا چهار ماه آینده آماده خواهد شد و مبنای فعالیت در حوزه های مختلف باید بر اساس این برنامه باشد.
وی یادآور شد: دولت موظف شده تا پایان سال نخست برنامه ششم توسعه، برنامه ‌های آمایش سرزمین در استان‌ ها را تهیه و ارائه کند.
نماینده مردم یزد و اشکذر با بیان اینکه سال 1395 برای نمایندگان مردم در خانه ملت سال پرکاری بود، گفت: حدود پنج ماه از این سال در خصوص برنامه ششم توسعه بحث و تبادل نظر شد در نهایت این برنامه با افزون بر 130 بند به تصویب رسید.
موسوی بیوکی با تاکید بر اینکه محور فعالیت دولت دوازدهم بر اساس برنامه ششم توسعه است، تصریح کرد: برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در رقابت انتخاباتی شعارهای خارج از برنامه ششم توسعه مطرح کردند که طرح چنین مواردی قابل قبول و اجرا نیست.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی از راه اندازی کانون تفکر آب در استان خبرداد و افزود: کمبود آب و خشکسالی مهمترین مساله استان است و رفع این مشکل با مشارکت عمومی امکانپذیر می شود.
موسوی بیوکی ادامه داد: موضوع آب به همراه تولید و اشتغال و رابطه آن با جمعیت، توسعه گردشگری و توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی به خصوص حوزه جوانان و بانوان در اولویت برنامه های مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته 14 نشست با هدف تقویت ارتباط متقابل نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان برگزار شد و در سالجاری پیگیری مصوبه های سفر ریاست جمهوری و دعوت از وزیران و معاونان رئیس جمهوری برای سفر به یزد با هدف توجه بیش از پیش به استان در دستور کار قرار گرفته است.
نماینده یزد و اشکذر با بیان اینکه بیشتر درخواست های مردمی از نمایندگان مربوط به حوزه مسائل شهری است گفت: بر این اساس کانون تفکر شهر هوشنمد پیش از انتخابات شورای اسلامی شهر تشکیل و در این راستا تلاش شد.
موسوی بیوکی در خصوص انتقادهای مکرر به بی عدالت در تقسیم حوزه‌ های انتخابیه این استان اظهار کرد: با تلاشهای انجام شده و بر اساس قانون، در حال تلاش برای اضافه شدن یک نماینده دیگر به استان یزد هستیم که در این راستا نامه نگاری هایی در مجلس صورت گرفت.
به گزارش ایرنا، استان یزد چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد و در حالی که افزون برنیمی از جمعیت یک میلیون 70 هزار نفری استان در شهرستان یزد سکونت دارند، این شهرستان به همراه اشکذر یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین نقش ورزش در ایجاد روحیه و نشاط در جامعه گفت: استان یزد با 85 تیم در لیگ های مختلف کشور، از این نظر وضعیت مطلوبی دارد اما همه این تیم ها در خصوص تامین منابع مالی با مشکل مواجه هستند.
موسوی خاطر نشان کرد: برای برون رفت از مشکلات مالی و جذب حامی مالی برای تیم های استان طرحی با مشورت مدیران ورزشی، صنایع و سرمایه گذاران استان با عنوان تاسیس شرکت سهامی عام اقتصادی و ورزشی در حال تهیه است.
وی اظهار امیدواری کرد که با برگزاری چند نشست دیگر، این طرح که تامین نقدینگی و نجات ورزش استان از مشکلات مالی را به دنبال دارد، آماده شود.
نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در خصوص ورود سال گذشته خود به عرصه فوتبال و حمایت از نماینده استان در لیگ دسته یک کشور افزود: با هدف حمایت از نماینده فوتبال استان و پس از قطع شدن حمایت های مالی شرکت فولاد یزد از این تیم به عنوان حامی به تداوم فعالیت این تیم در لیگ دسته یک کمک کردم.
نماینده فوتبال استان یزد که سال گذشته ابتدا با عنوان فولاد یزد در مسابقات دسته یک حاضر شد و در ادامه به وحدت تغییر نام یافت در پایان این رقابتها به لیگ دسته 2 سقوط کرد.
موسوی بیوکی با بیان اینکه حمایت از فوتبال استان را همچنان ادامه می دهد، تصریح کرد: تیم نماینده استان در لیگ دسته 2 کشور اکنون متعلق به باشگاه فولاد یزد است و باید فرایند نقل و انتقال این تیم تکمیل شود.
استان یزد 60 هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده ورزشی دارد.
7532 / 6014/ خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار کاظم شاملو
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.