به گزارش ایرنا هادی مقیمی عصر چهارشنبه در آیین افتتاح این طرح در درمانگاه اردشیری اردکان افزود: این طرح باهدف آموزش و آگاهی مردم در جهت پیشگیری و کاهش ابتلا به بیماری ها اجرا می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به افزایش بیماری های قلبی عروقی ،سرطان ها، بیماریهای مزمن تنفسی و دیابت این طرح کمک چشم گیری درکاهش ابتلا خواهد داشت.
فرماندار اردکان اظهار کرد: چهار بیماری قلبی عروقی، سرطان، بیماری‌ های مزمن تنفسی و دیابت به همراه چهار عامل خطر کم تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف دخانیات و الکل مهمترین علل مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر هستند که احتمال مرگ ناشی از بیماری‌های غیر واگیر را افزایش می‌دهند.
مقیمی گفت:در برنامه ایراپن خانه‌های بهداشت، مراکز و پایگاه‌های سلامت، میزان احتمال خطر 10 ساله بروز حوادث کشنده و غیرکشنده قلبی عروقی قلبی و مغزی جمعیت هدف برنامه حتی در زمانی که علامت‌دار و بیمار نیستند تعیین می‌شود و متناسب با میزان احتمال خطر به دست آمده اقداماتی برای پیشگیری از بروز بیماری یا عوارض آن انجام می‌شود.
وی افزود: در گروه هدف برنامه، افراد بالای 40 سال برای ارزیابی خطر بیماری قلبی و عروقی، آسم و بررسی عوامل خطر و افراد بالای 50 سال برای غربالگری سرطان روده بزرگ و زنان 30 تا 70 سال برای غربالگری سرطان پستان و دهانه رحم به مراکز سلامت فراخوان می‌شوند.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهریزد واقع شده است.
7544/6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.