سید جلال موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه روز گذشته یکی از پرندگان شکاری کوههای بافق در اثرگرمازدگی به دفتر معدن کوشک بافق پناه آورد اظهار داشت: این پرنده از گونه سارگپه پا بلند از راسته شاهین سانان و عقابیان است که در مناطق مختلف از جمله استپ ها، دشت های وسیع خشک و گاهی در کوهستان دیده می شود و معمولاˈ روی زمین و گاهی روی درخت ها آشیانه می سازد.
رییس یگان حفاظت محیط زیست بافق افزود: در سالهای اخیر با توجه به اطلاع رسانی هایی که توسط دوستان طبیعت، رسانه ها و علاقه مندان به حیات وحش انجام شده است مردم بیش از پیش در این رابطه آگاهی پیذا کردند و رفتارشان نسبت به طبیعت بهتر و علمی تر شده است.
موسوی گفت: تعداد حیواناتی که به هر دلیل آسیب دیده و قادر به ادامه حیات در طبیعت نباشند تحویل محیط زیست شهرستان بافق می شوند تا مراحل انتقال آنان به محل تیمار پرندگان آسیب دیده انجام شود.
وی با اشاره به اینکه به لطف دوستان داوطلب محیط زیست بافق، محلی برای تیمار این حیوانات در نظر گرفته شده است تصریح کرد: با همکاری خوب کارمندان اداره دامپزشکی این شهرستان در تامین خوراک برای حیوانات از طریق گوشت های تاریخ گذشته و جمع آوری شده، تیمار این حیوانات و پرندگان بهتر و آسانتر صورت می گیرد .
موسوی خاطر نشان کرد: حیواناتی که دچار شکستگی استخوان نباشند و قوای خود را باز گیرند به طبیعت برگردانده می شوند .
رییس محیط زیست بافق در پایان از تلاش دوستداران طبیعت در این شهرستان تقدیر کرد.
کوه حفاظت شده بافق یکی از مناطق استان یزد است که به لحاظ زیستگاه یوز آسیایی مورد توجه دوستداارن محیط زیست قرار دارد.
این کوه دارای انواع حیوانات، جانوران، پرندگان و خزندگان است که تحت حفاظت محیط زیست استان یزد و شهرستان بافق قرار گرفته است.
بافق با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد واقع شده است.
7543 / 6197 خبرنگار : اصغرعسکری** انتشار: فلاح
irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.