سیدمسعود عظیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این شرکت بر اساس رسالت کاری خود حمایت از پایان نامه های دوره های کارشناسی ارشد، دکتری و فوق دکتری را با هدف بالا بردن سطح همکاری های بخش دانشگاهی با صنعتگران طی سال جاری در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: هدف از اجرای این طرح ، توسعه همکاری های علمی – پژوهشی بین دانشگاهها و صنعت، استفاده از نظرات و تخصص اساتید و دانشجویان در حوزه های تخصصی صنایع است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی یزد هدایت و بهره برداری از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی برای حل مشکلات صنایع کوچک و استفاده از ظرفیت های قابل توجه دانشگاهها در این زمینه ها را از جمله دیگر اهداف اجرای این طرح بیان کرد.
عظیمی با تاکید بر لزوم مرتبط بودن موضوعات انتخابی با بخش صنعت تصریح کرد: موضوعاتی که از سوی دانشجویان انتخاب می شود بایستی از بین اولویت های تحقیقاتی و مطالعاتی اعلامی و نیزکاربردی و قابل استفاده برای توسعه، حمایت و یا رفع معضلات عمومی صنایع کوچک استان و به دور از هرگونه کلی نگری باشد.
وی خاطرنشان کرد: متقاضیان استفاده از این طرح می توانند با مراجعه به معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی یزد و تکمیل مدارک و ارائه درخواست و پس از تایید کمیته بررسی، از حمایت شرکت شهرک های صنعتی بهره مند شوند.
هم اکنون 30 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان یزد وجود دارد که از این تعداد 13 شهرک صنعتی مصوب ، 15 ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در زمینه های شیمیایی، نساجی، فلزی، غذایی، کانی غیرفلزی، سلولزی، برق و الکترونیک فعالیت می کنند.
وسعت شهرک ها و نواحی صنعتی استان هم اکنون 6 هزار و 622هکتار است و بیش از 92 درصد صنایع استان یزد در حوزه صنایع خرد، کوچک و متوسط است که 60درصد اشتغال صنعتی استان و 40 درصد سرمایه گذاری در بخش صنعت را شامل می شود.
در مجموع سه هزار و 700 واحد صنعتی در استان یزد فعال است.
1968/ 6197 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار: فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.