محمدرضا تابش روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کشورهای مسلمان باید با حساسیت بیشتری مخالفت خود را با سیاست‌های سرکوب‌گرایانه و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی نشان دهند.
وی با تبیین اهمیت برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس، اضافه کرد: امام خمینی(ره) با نگاهی عمیق و ژرف اقدام به نامگذاری روز قدس برای ایجاد همبستگی ملت مسلمان دنیا با مردم فلسطین کرد.
تابش تصریح کرد: بعد از گذشت چند دهه از نامگذاری چنین روزی، شاهد ابتکار عمل ایشان برای اعلام همبستگی مردم دنیا با ملتی هستیم که از سوی رژیم اشغالگر قدس آواره شده‌اند و با غصب قبله اول مسلمانان از سوی این رژیم در حقیقت آن‌ها به نوعی در مقابل تمام مسلمانان جهان قد علم کرده‌اند.
تابش تاکید کرد: اگر پیام امام خمینی (ره) در این مورد از سوی کشورهای دنیا حتی آزادی‌خواهان و مخصوصا کشورهای مسلمان جدی گرفته می‌شد، امروز شاهد گستردگی حوزه عمل و گستاخی‌های رژیم صهیونیستی نبودیم و آنها نمی‌توانستند به عنوان لابی‌های اثرگذار در رقم زدن مقدرات عالم اقدام کنند.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون فلسفه کار امام راحل درباره نامگذاری روز قدس مشخص شده، گفت: انتظار می‌رود کشورهای مسلمان پرچمدار و پیشرو محکومیت جنایات این رژیم باشند تا قبله اول مسلمانان از سیطره رژیم صهیونیستی خارج شود.
وی با بیان اینکه به‌واسطه نبود دموکراسی در کشورهای اسلامی و گردش قدرت تقریبا موروثی و هدایت شده، مردم درمقدرات و سرنوشت خود تأثیر ندارند، تصریح کرد: اکنون شاهدیم که سران کشورهای اسلامی برای حفظ قدرت نه با اتکا به توان ملت و حفظ شعائر مذهبی و دینی، خواسته یا ناخواسته جزو هم پیمانان رژیم صهیونیستی شده‌اند اگرچه باید بدانند که این وضعیت دوامی نخواهد داشت.
تابش اظهار داشت: با توجه به گردش آزاد اطلاعات و حمایت افکار عمومی از مظلومان و مستضعفان، قرار نیست وضعیت به همین نحو بماند، مانند اعتراض و انقلابی که موجب شد تا بسیاری از سردمداران کشورهای عربی با موج مخالفت‌ها مواجه شوند، شعله حمایت از مستضعفان فلسطین در دل همه مسلمانان زبانه می‌کشد، پس چه بهتر که حکام کشورهای اسلامی به خود آمده و در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی همکاری کنند.
نماینده مردم اردکان با بیان اینکه باید در سرزمین‌های اشغالی انتخابات برگزار شده و تمام ساکنان آن فارغ از هر مذهب و قومیتی در آن شرکت کنند، بیان داشت: امیدواریم کشورهای مسلمان به خود آمده و مخالفت خود را با سیاست‌های سرکوب‌گرایانه و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی نشان دهند تا شاهد برکندن غده سرطانی رژیم صهیونیستی در منطقه باشیم.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 6014/ خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: کاظم شاملو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.