به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، در پیامی مشترک مردم دارالعباده را به حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.
در پیام آیت الله محمدرضا ناصری و آیت الله ابوالقاسم وافی آمده است: روز قدس، فقط روز فلسطین نیست روز اسلام است ، روز حکومت اسلامی است و روزی است که باید به ابرقدرتها فهماند که دیگر نمی توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند.
این بیانه می افزاید: باید بدانیم که اسرائیل غاصب نه تنها دشمن فلسطینیان است بلکه دشمن تمام مسلمانان و دشمن جهان اسلام است ، این غده سرطانی اگر فرصت پیدا کند برنامه غاصبانه از نیل تا فرات بلکه تا خلیج فارس را پیاده می کند و بر سر مسلمانان آن می آورد که بر سر فلسطینیان مظلوم آورد.
استاندار یزد همه در پیامی مردم استان را به حضور گسترده و پر شور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد .
سید محمد میرمحمدی تاکید کرد:ملت های بیدار و مسلمانان فرهیخته باید به دلیلی علنی شدن نزدیکی بعضی از سران مرتجع منطقه با رژیم صهیونیستی و در اعتراض به این بی شرمی علیرغم گرمای طاقت فرسا و روزه داری حضور گسترده و با شکوهتر از سال های قبل در راهپیمایی روز قدس خواهند داشت.
همچنین در بیانیه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد امده: روز جهانی قدس، روز نمایش بزرگ عدالت طلبی، نوع دوستی و ظلم ستیزی ملت شریف و عزتمند ایران اسلامی و مسلمانان و آزادی خواهان سایر کشورهای جهان است که دفاع از عدالت و ملت های مظلوم و ستمدیده را سرلوحه آرمان های خود قرار داده اند.
شورای اسلامی شهر یزد هم در بیانیه ای یادآور شد: شرکت در راهپیمایی روز قدس اعلام برائت و ابراز انزجار از دولت های متجاوزی است که دهه هاست حقوق مظلومین و ستمدیدگان فلسطین و حرمت قدس شریف را نادیده گرفته و هر روز بر دامنه تجاوز و ظلم خود می افزایند.
در بیانیه شورای مرکزی بسیج کارکنان دانشگاه یزد هم امده :حماسه روز قدس یادآور ندای امام راحل(ره) است که در جهان بویژه کشورهای اسلامی طنین افکن شد و باعث حرکت شتابان و توفنده مردم فلسطین برای مبارزه بی امان با سفاکان صهیونیست گشت. قدس محور هویت و اتحاد ملتی است که مستضعفان زمین را وارثان واقعی می داند و برای زورمداری و بی عدالتی عمری کوتاه قائل و ایمان داردکه نصرت و پیروزی از آن صالحان و هدایت یافتگان خواهد بود.
هلال احمر، آموزش و پرورش، منابع طبیعی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در بیانیه های جداگانه مردم را به شرکت در راهپیمایی روز قدس فراخواندند.
راهپیمایی روز قدس جمعه /دوم تیرماه / در 70 نقطه استان یزد برگزار می شود.
امام خمینی (ره) در سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس برگزیدند تا مسلمانان جهان، همبستگی خود برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین و حقوق قانونی آن ها را به صورت راهپیمایی به نمایش بگذارند.
2088/ 6197 خبرنگار: کبری دانشی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.