به گزارش ایرنا محمدرضا صباغیان بافقی روز سه شنبه در جمع کارگران این معدن اظهار داشت: مسئولان همه خدمتگزار مردم هستند و باید توجه به خواسته های صنفی کارگران را در اولویت کاری خود قرار دهند.
وی افزود: اگر احساس کنیم حقی ضایع می شود یا به دلیل این اعتراضات، کارگری اخراج شود در مقابل آن ایستادگی خواهیم کرد.
صباغیان با بیان اینکه البته فردی که تخلف کند باید اخراج شود تصریح کرد: مدیر عامل معدن نیز طبق ضوابط حق عزل و نصب را دارد اما باید دلایل قانع کننده هم داشته باشد.
وی با اشاره به حق و حقوق و رابطه بین کارفرما و کارگران خاطر نشان کرد: جلسه ای که منجر به تشنج شود زیان آور خواهد بود و باید در کمال آرامش خواسته های به حق و قانونی پیگیری شود.
نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور با تقدیر از زحمات مسوولان استان یزد و شهرستان بافق بیان کرد: مسوولان محلی در رابطه با آنچه اتفاق افتاده تصمیم می گیرند و چنانچه حقوقی پای مال شده باشد احیا خواهد شد.
اخیرا و به دنبال سقوط یک کارگر به عمق معدن سرب کوشک بافق که منجر به فوت او شد کارگران در اجتماع اعتراض امیز خواستار افزایش سطح ایمنی در این معدن شدند و اعلام کردند حق و حقوق کارگران این معدن از قبیل سختی شرایط کار و حق پله به خوبی رعایت نمی شود.
محصول مجتمع معدنی کوشک کنسانتره سرب و روی با عیار 55 درصدی سرب 48 درصدی روی است که علاوه بر مصرف داخلی به خارج کشور هم صادر می شود.
معدن سرب و روی کوشک در فاصله 165 کیلومتری شرق یزد و در 45 کیلومتری شمال شرق بافق در حاشیه کویر لوت واقع شده است.
این مجتمع در مجموع با حدود 350 کارگر سالانه افزون بر 24 هزار تن محصول معدنی تولید و به بازار عرضه می کند.
بافق با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار: اصغر عسکری: انتشار: فلاح
irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.