به گزارش ایرنا، سیدمحمد میرمحمدی روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد گفت: شورای برنامه ریزی و کارگروه زیربنایی باید مسیر پاسخگویی به استعلام ها را هموار کند و بدون شرط و شروط، فعالیت سرمایه گذاران را شتاب بخشد.
وی افزود: هیچ دلیلی برای معطل گذاشتن سرمایه گذاران پذیرفته نیست به همین دلیل مهلت مشخصی برای پاسخگویی به استعلام از دستگاه ها تعیین شده و در صورت پاسخ ندادن در موعد مقرر، جواب استعلام مثبت تلقی شود.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد تاکید کرد: باید طرح ها با رفع مشکلات احتمالی برای تصویب نهایی به جلسه شورا آورده شود و بعد از تصویب در این شورا سرمایه گذاران معطل نشوند.
استاندار یزد درباره طرح جامع نظام سلامت در استان نیز گفت: تصویب درخواست های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در شورای برنامه ریزی پشتوانه ای برای تقویت بخش سلامت استان است که نتایج مثبتی در آینده خواهد داشت.
میرمحمدی درباره نظر نماینده مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم درباره لزوم کوچک سازی دولت اظهار کرد: دستگاه های عضو شورای برنامه ریزی زیرمجموعه دولت هستند که مصوبات مجلس شورای اسلامی را اجرا می کنند و اختیاری در خصوص کوچک کردن مجموعه ها ندارند.
وی درباره همراهی نکردن دستگاه های اجرایی در ارائه پیشنهاد برای اصلاح برخی قوانین به نمایندگان نیز تصریح کرد: در بحث تغییر برخی مواد قانون برنامه بودجه ، پیشنهادهایی از سوی این شورای و سازمان مدیریت به نمایندگان استان تقدیم شد ولی اتفاقی در این زمینه نیفتاد و از راه های دیگر کارها دنبال شد.
نماینده عالی دولت در استان یزد درباره نحوه توزیع اعتبارات تملک دارایی نیز گفت: در این خصوص 40 شاخص از سوی سازمان مدیریت تعریف شده که بر اساس آن و با رعایت عدالت، اعتبارها توزیع شده است.
میرمحمدی درباره نحوه مدیریت یکپارچه آب در استان عنوان کرد و افزود: سیاست وزارت نیرو مدیریت یکپارچه آب های مشترک است تا علاوه بر رعایت حق آبه، از هد رفت آب ها نیز در بخش شرب ، کشاورزی و صنعت جلوگیری شود.
در این جلسه نماینده مردم شهرستان های مهریز، ابرکوه ، بافق ، بهاباد و خاتم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم کوچک سازی دولت، همراهی مدیران دستگاه ها برای اصلاح برخی قوانین با نمایندگان مجلس را خواستارشد و گفت: باید از ظرفیت قانونی و توان نمایندگان در این خصوص استفاده شود ولی تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.
محمدرضا صباغیان مهمترین مطالبه مردم شهرستان های محروم استان در ایام انتخابات را رعایت عدالت در توزیع اعتبارات و طرح های عنوان کرد و ادامه داد: چگونه برای یک شهرستان اعتبارهای بیشتر و چند طرح ملی دیده می شود و یک شهرستان کمتر مورد توجه قرار می گیرد.
وی ادامه داد: نباید تقسیم بودجه کشور اینگونه باشد که 90 درصد آن در بخش جاری و تنها 10 درصد در بخش عمرانی هزینه شود.
1968/ 6014/ خبرنگار: محمودرضا رحمانی ** انتشار : کاظم شاملو
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.