محمدعلی اکرمی روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: برای اجرای این طرح که نقش بسزایی در جلوگیری پرت آب شرب روستایی داشته، 2 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی در خصوص فاز دوم این طرح افزود: مخزن هوائی بتونی با حجم 100 متر مکعب در شهر مهردشت با 6 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار در دست ساخت است که تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
اکرمی ادامه داد: با هدف جلوگیری از نوسانات فشارآب در شبکه توزیع و استمرار توزیع آب در هنگام حوادث و همچنین تامین فشار مناسب در شبکه توزیع این مخزن بتونی در زمینی به مساحت یکهزار و 500 مترمربع در دست اجرا است.
وی همچنین از تعویض 500 کنتور معیوب آب در فاز نخست در سطح روستاهای شهرستان ابرکوه خبرداد و خاطرنشان کرد: علاوه بر تعویض کنتورهای معیوب نسبت به استانداردسازی آن ها نیز اقدام شده است .
رئیس امور آب و فاضلاب روستائی شهرستان ابرکوه اضافه کرد: طرح تعویض بیش از 500 عدد کنتورمعیوب در فاز دوم نیز در سطح روستاهای شهرستان ابرکوه در دستور کار است .
اکرمی همچنین از اجرای دیوار حفاظتی در چند نقطه خط انتقال آب شرب روستاهای این شهرستان خبرداد و افزود: این طرح با هدف حفاظت خط انتقال آب از خارج از ابرکوه به روستای فراغه که در مسیر سیلاب قرار دارد با اعتبار 750میلیون ریال در دست اجراست.
وی تصریح کرد: آب شرب 12هزارمشترک روستاهای این شهرستان ازطریق 16حلقه چاه و 2 رشته قنات تامین می شود.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7540/ 6014/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: کاظم شاملو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.