مهدی تیموری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچیان در مناطق حفاظت شده زیر پوشش در بخش مرکزی مهریز اقدام به شکار غیرقانونی کرده بودند.
وی ادامه داد: در این مدت توسط شکارچیان متخلف بومی و غیر بومی در شهرستان هشت راس کل و بز ، یک راس قوچ و میش و یک راس آهو نیز شکار شده است .
این مسئول اظهار داشت: متخلفان صید و شکار در مناطق حفاظت شده شهرستان مهریز برای انجام سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی استان شدند.
تیموری گفت: همکاری عموم مردم با محیط بانان در شناسایی و دستگیری متخلفان شکار و صید در این شهرستان بسیار موثر است که باید همچنان تداوم داشته باشد .
در استان یزد، منطقه کالمند – بهادران در مهریز در سال 1355 به عنوان نخستین منطقه تحت حمایت سازمان حفاظت محیط زیست انتخاب شد، محدوده مورد اشاره به لحاظ تخم گذاری پرنده با ارزش هوبره و همچنین برخورداری از وضعیت اکولوژیکی مناسب برای ادامه حیات گونه های ارزشمند جانوری و گیاهی به عنوان منطقه شکارممنوع اعلام و با سپری شدن 15 سال از سوابق حفاظتی منطقه از سوی شورایعالی محیط زیست درسال 1369 محدوده مزبور به منطقه حفاظت شده کالمند – بهادران ارتقاء یافت.
در سالهای 87-55 بسیاری از زیستگاههای مطلوب استان یزد و اکوسیستم های طبیعی شاخص شناسایی و پس از ارائه گزارشات لازم به سازمان مرکزی و سیرمراحل قانونی یک اثرطبیعی – ملی، یک پارک ملی، دو پناهگاه حیات وحش و چهار منطقه حفاظت شده ازطریق شورایعالی حفاظت محیط زیست مصوب شد.
این مناطق هفت تا هشت درصد خاک استان را پوشش داده اند این در حالی است که متوسط نرم کشوری 10 درصد می باشد.
از مناطق حفاظت شده یزد می توان به جنگل باغ شادی ، کوه بافق، سیاهکوه و کالمندبهادران اشاره کرد.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری یزد واقع شده است.
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.