به گزارش روز یکشبنه روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی افزود: استقبال مردم و صنایع از این جشن، نشان‌ می دهد که فرهنگ از خود گذشتگی در بین اقشار مختلف در حال نهادینه شدن است.
وی با بیان اینکه جشن گلریزان، فرصتی مغتنمی است که مردم در امور خیر و خداپسندانه، مشارکت فعال داشته باشند تصریح کرد: با ورود خیران به عرصه حمایت از زندانیان مالی و جرایم غیرعمد، شاهد کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی نیز خواهیم بود .
معاون اداره کل زندان های استان یزد نیز گفت: در سال گذشته در قالب جشن های گلریزان ۱۲۰ زندانی جرائم غیرعمد با تامین افزون بر ۱۲ میلیارد تومان از زندان آزاد شدند.
محمد سلیمی فر افزود: هم اکنون ۱۶۳ زندانی جرائم غیرعمد در زندان های استان هستند که برای آزادی آنها به بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی اظهار کرد: سال گذشته چهار زندانی غیرعمد اردکانی که به جرم بدهی مالی و مهریه نیاز به 3 میلیارد و 900 میلیون ریال داشتند در جشن گلریزان بدهی شان تامین و آزاد شدند.
سلیمی فرد گفت: امسال نیز چهار زندانی غیرعمد اردکانی نیاز به 50 میلیارد ریال دارند که برای 890 میلیون ریال آن از شاکیان رضایت گرفته شده و نیازمند کمک خیران برای تامین این میزان بدهی هستند.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ خبرنگار: مژگان دشتی
*****
کشاورزان ابرکوه یک میلیارد ریال زکات پرداخت کردند
مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه گفت: کشاورزان این شهرستان تاکنون یک میلیارد و 10 میلیون ریال زکات پرداخت کردند .
سید جلال حسینی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان زکات با همکاری روحانیون و 40 عامل زکات در اجرای طرح احیاء زکات در سطح روستاها و محلات بخش های مرکزی و بهمن شهرستان ابرکوه جمع آوری شده است.
وی از آغاز برداشت محصول گندم وجو کشاورزان خبرداد و افزود: پیش بینی می شود تا پایان امسال پرداخت زکات کشاورزان و اقشار مردم این شهرستان به 9 میلیارد ریال برسد.
حسینی ادامه داد: زکات جمع آوری شده علاوه بر توسعه مراکز فرهنگی و مساجد برای حمایت های درمانی ، فرهنگی و معیشتی مددجویان زیرپوشش این نهاد هزینه می شود.
وی یادآور شد: کشاورزان شهرستان ابرکوه سال گذشته بیش از 14 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.
یکهزار و 400خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام (ره ) شهرستان ابرکوه هستند.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7540/ 6014/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: کاظم شاملو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.