به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این اداره کل، محمدرضا نصیری افزود: بر این اساس استانداردسازی 10 مهانپذیر در شهر یزد طبق آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر آنها انجام شد.
وی با بیان اینکه ارزیابی این واحدهای گردشگری توسط ارزیاب های ساختمان و تاسیسات، ایمنی و بهداشت و خدمات و نیروی انسانی انجام شد ادامه داد: ارزیابی سایر واحدهای گردشگری از جمله هتل ها و مجتمع های بین راهی نیز به زودی صورت خواهد گرفت.
این مسئول گفت: جهانگردی گسترده ترین صنعت خدماتی است و به طور حتم در آینده با سرعت بیشتری گسترش می یابد و بدون شک همه کشورهای جهان در رقابتی تنگاتنگ در پی بهره گیری از مزایای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره به خصوص دریافت بیشترین سهم از درآمد و بالابردن سطح اشتغال ناشی از بهینه سازی این صنعت خدماتی در کشورهای متبوع خود هستند.
نصیری افزود: اما این باور نیز وجود دارد که موفقیت های جهانگردی را نمی توان تنها به اتکای اعداد و ارقام سنجید، بلکه باید آن را با توجه به بهبود کیفیت زندگی و حفظ فیزیکی محیط ارزیابی کرد.
وی ادامه داد: بدون شک مسایل مربوط به کیفیت که آینده جهانگردی در گرو آن است، در کانون و قلب پایداری قرار دارد و بهبود کیفیت باید در همه عرصه ها و ارکان و اجزای تشکیل دهنده جهانگردی ایجاد شود، از این رو ابتدا باید به بررسی شرایط و وضعیت موجود بپردازیم تا معیارهای لازم برای تجزیه و تحلیل نقاط ضعف و قوت، تهدیدها و فرصت ها فراهم شود.
استان یزد اکنون در کنار استانهای فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.
این استان 2270 هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
7532 دریافت کننده: سعید صادقی مقدم
irnayazdd@
***
فرمانده انتظامی خاتم از کشف 140 راس دام فاقد مجوز حمل و پروانه بهداشتی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش عصر روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ حسین منصوری گفت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای ارتباطی به یک دستگاه خودرو کامیونت ولوو مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از کامیونت این تعداد گوسفند فاقد مجوز حمل و پروانه بهداشتی کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان خاتم با اعلام اینکه، کارشناسان ارزش احشام کشف شده را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند افزود: در این خصوص راننده خودرو دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.
شهرستان خاتم در 240 کیلومتری یزد قرار دارد.
محورهای ارتباطی استان یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت این استان در کانون کریدور شمال - جنوب کشور باعث شده تا راه های این استان مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق قرار گیرد.
7536/ 6197 دریافت کننده:کاظم سبحان زاده ** انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.