کامیار رسولی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کار برداشت محصول زرد آلو همه ساله از اوایل خردادماه آغاز می شود و به مدت دو ماه در سطح شهرستان مهریز ادامه دارد.
وی ادامه داد: حدود 90 هکتار از سطح باغات مهریز در شهر و حومه شهر و همچنین در برخی از مناطق روستایی بخصوص در دهستان میانکوه به کشت این محصول اختصاص دارد.
مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: خشکسالی های مکرر و سرمازدگی همچنین بروز برخی آفات موجب کاهش برداشت محصول زرد آلو در این شهرستان در سال زارعی جاری است.
رسولی گفت: محصول زرد آلوی برداشتی از درختان مهریز ضمن مصرف در شهر بخش زیادی از آن برای عرضه و فروش به مرکز استان و برخی مناطق کشور ارسال می شود.
وی مهمترین ارقام مهم محصول زردآلو در شهرستان مهریز را شامل زردآلو نوری ، محلی و قیصی ذکر کرد که از مرغوبیت خوبی برخوردار است و مورد خرید مردم قرار می گیرد.
این مسئول گفت: حدود یک هزار نفر در مهریز در کار کاشت ، داشت و برداشت زردآلو فعالیت دارند که در کنار سایر فعالیت های کشاورزی در این امر اشتغال دارند.
رسولی سطح اراضی کشاورزی مهریز را 17 هزار و 500 هکتار ذکر کرد .
7536/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده
irnayazdd@
***
مدیر اداره توزیع برق ابرکوه گفت: بیش از18 میلیاردریال طی یکسال گذشته صرف بهینه سازی شبکه توزیع برق در مناطق شهری و روستایی این شهرستان شده است.
ابوالفضل اکرمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان بودجه برای کاهش تلفات انرژی الکتریکی، افزایش قابلیت اطمینان خطوط برق رسانی ، ارتقای پایداری شبکه ها، کاهش خاموشی ها هزینه شده است .
وی افزود:8 هزارمتر شبکه فشار متوسط و 7 هزارمتر شبکه فشار ضعیف ، 38 دستگاه ترانسفورماتور 50 و 100کیلو ولت آمپر پست هوایی در نقاط مختلف شهری و روستایی این شهرستان ایجاد و نصب شده است که برای این طرحها دوازده میلیارد ریال هزینه شده است .
مدیر توزیع برق شهرستان ابرکوه تصریح کرد: با فعالیت های انجام شده 40درصد از قطعی های برق نسبت به سال قبل کاهش یافته است .
اکرمی با بیان اینکه ابرکوه قطب مهم کشاورزی استان یزد است افزود: 75درصد انرژی برق در این شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می شود.
این مسئول ادامه داد: مشترکان برق شهرستان از سه پست توزیع با قدرت منصوبه 90 مگاولت آمپر تغذیه می شود و زیر ساخت های مناسبی برای تامین برق متقاضیان کشاورزی و صنعتی فراهم شده است.
وی بدهی مشترکان برق دراین شهرستان را بیش از 20میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: در صورت پرداخت بموقع قبوض برق توسط مشترکان ، این اداره می تواند به توسعه صنعت برق این شهرستان تسریع ببخشد.
مدیر توزیع برق شهرستان ابرکوه از 20 ساعت برق رایگان برای کشاورزان خبرداد و تصریح کرد: کشاورزانی که چهار ساعت چاههای کشاورزی از ساعت 12تا 16 عصر خاموش کنند از 20 ساعت برق رایگان بهره مند خواهند شد.
اکرمی اظهار کرد: براساس دستورالعمل وزارت نیرو این طرح از تاریخ 15 خرداد تا 15 شهریور امسال اجرا خواهد شد و از کشاورزان درخواست می شود برای تکمیل تفاهم نامه همکاری به مدیریت توزیع برق ابرکوه و اداره برق بخش بهمن مراجعه کنند.
این مسئول ادامه داد: این طرح علاوه بر کاهش هزینه برق مصرفی کشاورزان در کاهش خاموشی در زمان اوج مصرف فصل گرما نقش مهمی داشته باشد.
اکرمی خاطرنشان کرد : از 834 حلقه چاه آب کشاورزی در شهرستان ابرکوه 800 حلقه آن به شبکه برق متصل است.
تعداد مشترکان برق ابرکوه بیش از 26هزار مورد است.
7540/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی
***
فرمانده انتظامی شهرستان یزد از اجرای طرح جمع آوری معتادان و خرده فروشان موادمخدر در این شهرستان خبر داد.
به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ منوچهر نصیری گفت: ماموران این شهرستان با اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی اقدام به جمع آوری معتادان و خرده فروشان موادمخدر کردند.
وی ادامه داد: در طول اجرای این طرح که به صورت منسجم و در چندین مرحله در نقاط مختلف شهرستان به مرحله اجرا در آمد تعداد 32 نفر معتاد و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان یزد با اشاره به اینکه بیشتر سرقت ها و جرائم شهرستان توسط معتادان صورت می گیرد از شهروندان خواست که در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را با مرکز فوریت های پلیسی 110 در میان بگذارند.
نصیری گفت: متهمان پس از بازجویی های تکمیلی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا اعزام شدند.
وی از مردم خواست تا همچنان برای اجرای کامل طرح همکاری داشته باشند.
7536/ 6197 دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.