محمد زاده رحمانی روز شنبه جریان بازدید از مجتمع گاوشیری بافق در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به مراکز بزرگ مصرف شیر از جمله کارخانه ها، معادن و جمعیت خانوارهای شهرستان بافق توسعه صنایع لبنی در این شهرستان توجیه اقتصادی دارد.
وی با بیان اینکه دریکسال اخیر اقدامات خوبی در این زمینه آغاز شده، گفت: مراکز جمع آوری شیر بویژه یکی از این مراکز به صورت مکانیزه کار جمع آوری و پاستوریزاسیون شیر را انجام می دهد.
زاده رحمانی افزود: با پیگیری جهاد کشاورزی، برنامه ای برای ایجاد و توسعه واحدهای پرورش گاو شیری در دست اقدام است و بزودی گام های موثری در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در حوزه توسعه فرآورده های لبنی آغاز می شود.
فرماندار بافق تصریح کرد: فرآوری، بسته بندی و بازاریابی، برنامه ای است که بعد از تولید شیر برای توسعه این صنعت در شهرستان اجرا می شود و بیش از 20 فرصت شغلی مستقیم از این طریق ایجاد می شود.
یک مجمتمع گاو شیری و بیش از 60 واحد نگهداری دام در قالب گاوداری سنتی، شیر مصرفی مردم بافق را تامین می کند.
*****
تخصیص 400 میلیون ریال برای تعویض فیلتر دستگاه های آب شیرین کن در بافق
مدیر آبفای بافق گفت: برای تعویض فیلترها و ممبران دستگاه های آب شیرین کن سطح شهر، 400 میلیون ریال اعتبار هزینه شد.
حسین طالعی روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چهار دستگاه آب شیرین کن در مناطق مختلف شهر بافق وجود دارد و تعویض ممبران و فیلترهای دستگاه های آب شیرین کن در 2 هفته انجام شده است.
طالعی افزود: در فصل گرما به دلیل افزایش میزان مصرف آب فیلترها و ممبران دستگاه ها تعویض می شود اما در سایر فصول سال نیاز به تعویض نیست.
قبل از اینکه 80 لیتر بر ثانیه آب زاینده رود سهم مصرف شهروندان بافقی شود، مردم بعضا از آب کاملا شور استفاده می کردند.
در نیمه دوم سال 84 که شرکت سنگ آهن بافق 200 لیتر بر ثانیه آب زاینده رود را خریداری کرد، مقرر شد پس از اجرای طرح انتقال، از این میزان 120 لیتر برای مصارف معدن و بقیه با آب 11 حلقه چاه دشت قطرم که در این فاصله تجهیز شده بود، آمیخته شود و کام تلخ مردم را شیرین کند .
اکنون شرکت آبفار بافق با همکاری شرکت سنگ آهن چهار دستگاه آب شرین کن را در محلات مختلف این شهر نصب و راه اندازی کرده تا مردم مخصوصا غیربومی ها از این دستگاه ها، آب شیرین برداشت کنند.
بخش عمده مردم از آب مخلوط زاینده رود و 11 حلقه چاه آب قطرم که زمستان ها که آب شور به آن اضافه نمی شود استفاده می کنند تا رفته رفته به این آب که چندان هم شور نیست، عادت کنند.
بافق با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543 / 6014/ خبرنگار: اصغرعسکری** انتشار: کاظم شاملو
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.