به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه یزد، آیت الله محمد رضا ناصری در این پیام که به مناسبت 14 و 15 خرداد صادر شده آورده است: این روزها که امام راحل(ره) از آن به ایام الله یاد می کرد می تواند بیانگر عظمت و یا اهمیت تاریخ ساز آن باشد که سنگ بنای انقلاب اسلامی در این روز نهاده شد و نهضت امام خمینی(ره) نضج گرفت.
وی در این پیام یادآور شد: 15 خرداد ماه با شخصیت خمینی کبیر عجین است و اوست که اهمیت پانزده خرداد را بر نسلی که آن روز را درک نکرده بود، تبیین و از آن به گونه ای یاد کرد که این روز نباید هرگز در تاریخ ایران فراموش شود و عجیب اینکه روز چهاردهم خرداد که روز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی است با واقعه پانزدهم خرداد تلاقی معنا داری دارد.
ناصری افزوده است: 14 خرداد اگر چه روز فراق و جدایی و دوری و غم و اندوه است و مصیبت رحلت امام راحل برای همیشه در جان و روان مشتاقان باقی ماند ولی گویای شخصیت عظیم مردی است که پای در رکاب مرکب پانزدهم خرداد گذاشت.
امام جمعه یزد با تسلیت سالروز رحلت امام (ره) و گرامی باد انتخاب جانشینی ایشان، انتخاب مقام معظم رهبری را مرهمی دانست که خلاء وجود امام امت را به بهترین وجهی جبران کرد.
ناصری خاطر نشان کرد: امروز باید قدر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای را بدانیم و فرمانش را که فرمان امام است بگوش دل پذیرا باشیم.
وی با بزرگداشت روزهای چهاردهم و پانزدهم خردادماه از مردم شریف استان یزد خواست تا در آیین هایی که به این دو مناسبت در مکان های مختلف برگزار می شود، شرکت کنند .
مراسم ویژه 14 و 15 خرداد در یزد و تمام مناطق و شهرستان های استان یزد برگزار می شود.
7536/ 6014/ دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: کاظم شاملو
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.