احسان زارع روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سال گذشته میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از تب کنگو وجود داشت اما امسال به دلیل انتشار این خبر در فضای مجازی، از یک سو باعث توجه مردم و از سوی دیگر باعث آگاهی و مراقبت بیشتر از سوی آنها شده است.
وی مهمترین راه پیشگیری از این بیماری را جلوگیری از کشتار و قصابی کردن غیرمجاز و غیر بهداشتی و تهیه گوشت از فروشگاههای مجاز عنوان کرد.
رئیس دامپزشکی بافق تصریح کرد: تب کنگو به راحتی از دام مبتلا از طریق گزش کنه آلوده و تماس با خون در هنگام قطعه بندی گوشت قابل انتقال از حیوان به انسان است.
وی افزود: برای جلوگیری از انتقال و ابتلا به این بیماری باید گوشت را به مدت 24 ساعت و جگر و قلوه را به مدت 48 ساعت در یخچال نگهداری کرد تا ویروس از بین برود.
وی عنوان کرد: دامداران و روستاییان هنگام شیردوشی و پشم چینی از کشتن کنه با دست اجتناب کنند.
زارع با بیان اینکه اولین گزارش این بیماری در زاهدان بوده است یادآور شد: کشتارگاهها حتما باید به دستگاه پیش سرد کن مجهز باشند تا خطر الودگی به حداقل برسد.
رییس دامپزشکی بافق افزود: یک مورد از تب کنگو در یزد گزارش شده که فرد مبتلا، مسافر و اهل استان هرمزگان بوده است.
به گزارش ایرنا، حدود 20 درصد بافقی ها در آغل های اطراف شهر یا بعضا در منزل خود دامپروری دارند و کنه ناقل این بیماری را با خود به منزل می آورند که ضرورت دارد دامپزشکی و مرکز بهداشت آموزش های لازم در مورد مبارزه با کنه را به دامداران بافقی ارایه کنند.
بافق با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار:اصغر عسکری** انتشار: فلاح
Irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.