احمد شیرزاد عصرسه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همانگونه که رییس جمهور و وزیر آموزش و پرورش عنوان کردند، وزارت آموزش وپرورش صرفا برمبنای فرهنگ اسلامی - ایرانی و در چهارچوب قوانین و اسناد بالادستی حرکت خواهد کرد.
وی اظهار کرد: کارکنان آموزش و پرورش و معلمان استان همگی از افراد متدین و با تقوا هستند و هرگز اجازه داد نمی شود که مسائل خلاف اخلاق به صورت برنامه ای وارد این نهاد شود.
شیرزاد خاطر نشان کرد: برخی با پخش شایعات بی اساس و به دور از اخلاق اسلامی و انسانی دنبال ارزش زدایی از نهاد آموزش و پرورش هستند.
وی با تأکید بر این که مبنای عمل در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین این نهاد است، افزود: باید فرصت های تربیتی باکیفیت را برای فرزندان میهن اسلامی فراهم کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد: خانواده هایی که از نزدیک فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس را رصد می کنند شاهد تلاش مدیران، معلمان و مربیان برای ترویج فرهنگ غنی اسلامی و قرآنی در مدارس هستند و نیک می دانند هیچکدام از فضاسازی های تحت تاثیر تبلیغات انتخاباتی که در روزهای اخیر مطرح شده، واقعیت ندارد.
وی افزود: درست نیست که برای اغراض سیاسی و جناحی و درفضای انتخابات، عرصه فرهنگی جامعه را با شایعات بی اساس آلوده کنیم و اعتماد خانواده ها را به تلاشگران صحنه ادب و تربیت سست نماییم.
شیرزاد شایعه ممنوعیت فعالیت های قرآنی در مدارس ابتدایی و پیش دبستانی را کذب محض خواند و خاطرنشان کرد: بهتر است افراد برای هرگونه قضاوت به جای توجه به شایعات بی اساس به اسناد موجود و برنامه هایی که در نهاد آموزش و پرورش اجرا می شود، مراجعه کنند.
رهبران کشورهای عضو سازمان ملل متحد، در سپتامبر 2015 در اجلاس عالی ‌رتبۀ این سازمان متعهد شدند تا اهداف دستور کار جهانی توسعۀ پایدار 2030 را که نتیجۀ یک فرآیند گستردة مشورتی در سطح جهانی بود، در سیاست‌گذاری کلان ملّی خود از اول ژانویۀ 2016 اجرایی کنند.
این دستور کار دارای 17 هدف اصلی و 169 هدف ویژه است و سازمان یونسکو که به عنوان یک نهاد بین المللی در امر آموزش شناخته می‌شود، اجرای هدف چهارم توسعۀ را به عهده دارد که به سوی آموزش و یادگیری مادام‌العمر با کیفیت، برابر و فراگیر برای همه مطابق «سند توسعه پایدار2030» قدم بر می‌دارد.
یونسکو سه نقش «هدایت و هماهنگی»، «نظارت و گزارش‌دهی»، و «ارتقای ظرفیت کارشناسی دولتها» را در این سند مد نظر قرار داده؛ این موضوع در سی و هشتمین کنفرانس عمومی یونسکو در نوامبر 2015 به تصویب نهایی رسیده است.
در استان یزد افزون بر 18 هزار فرهنگی تعلیم و تربیت 227 هزار دانش آموز را برعهده دارند.
2088/ 6014/ خبرنگار: کبری دانشی دهج ** انتشار: کاظم شاملو*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.