سید جمال سجادی پورروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره عملکرد دولت یازدهم گفت: ایجاد اشتغال پایدار، افزایش بهره وری آب و افزایش درآمد کشاورزان، کاهش ضایعات محصولات، افزایش ضریب مکانیزاسیون، کاهش سوخت مصرفی، تامین آب کشاورزی و افزایش عملکرد در واحد سطح و میزان تولید در چند سال اخیر اتفاق افتاده است.
وی افزود: در این مدت افزایش 167 درصدی سرمایه گذاری و افزایش 47 درصدی اشتغال زایی در بخش کشاورزی ، افزایش 90درصدی لایروبی و مرمت قنوات شامل 620 رشته قنات به طول 62 کیلومتر و افزایش 50 درصدی توسعه سیستم های نوین آبیاری در 4 سال اخیر نسبت به 24 سال گذشته را شاهد بوده ایم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اضافه کرد: رشد 89 درصدی ظرفیت واحد های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در سال 95 نسبت به سال 91 ، رشد 42 درصدی در تولیدات باغی و 25 درصد در محصولات زراعی و گلخانه ای ، افزایش 27 درصدی ارتقاء ضریب امنیت غذایی با افزایش 71هزار تنی در تولید محصولات دام و طیور نیز از دیگر فعالیت های شاخص بخش کشاورزی این استان بوده است.
ساجدی پور درباره پیشرفت های حوزه کشت گلخانه ای و جایگاه استان یزد هم اظهار کرد: دولت در این بخش سرمایه گذاری های خوبی به همراه بخش خصوصی انجام داده که در مرحله اول، کاهش سطح زیر کشت محصولات زراعی پرآبخواه و جایگزین کردن آن با محصولات کم آبخواه را انجام داد.
وی ادامه داد: در این بخش با توجه به ساخت 304 هکتار گلخانه سبزی و صیفی ، استان یزد در جایگاه دوم کشوری تولید محصولات گلخانه ای قرار گرفته و به برخی کشورها نیز صادرات دارد.
این مسئول ارتقاء ضریب مکانیزاسیون از 1.35 درصد به 1.57 درصد با نوسازی 35 درصد از ناوگان ماشین های بخش کشاورزی ، افزایش راندمان آبیاری به میزان 5 درصد و صرفه جویی سالانه 20 میلیون متر مکعب در مصرف آب و ساخت و بهره برداری از 101 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با اشتغال زایی یکهزار و 502 نفرو نیز راه اندازی سامانه قنوات کشور در استان یزد را از دیگر عملکردهای دولت تدبیر و امید اعلام کرد.
سجادی پور در پایان درباره وضعیت اعطای تسهیلات به بخش کشاورزی استان گفت: در این مدت 2 هزار و 924 طرح کشاورزی با اشتغال زایی 10 هزار و 228 نفر شامل 8 هزار و 228 شغل جدید و تثبیت 2 هزار شغل با اعتباری معادل2 هزار و 500میلیارد ریال از سوی دولت یازدهم انجام شده است.
سالانه ازسطح 158 هزار و 565 هکتار اراضی قابل کشت استان یزد بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود.
1968/6197 خبرنگار:محمودرضا رحمانی ** انتشار: فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.