به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، علی نمازی در یازدهمین نشست مدیران دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در استان افزود: میزان درآمدهای وصولی استان در سال های 92 تا 95 به ترتیب شش هزار و 206، هفت هزار و 466، 9 هزار و 357 و 12 هزار و 721 میلیارد ریال بوده است.
وی همچنین ارتقای انضباط مالی، سالم سازی و شفاف سازی حوزه مالی، پیاده سازی نظام حسابداری بخش عمومی با رویکرد تعهدی، اجرای خزانه داری الکترونیک و سامانه بانک واره، حذف حساب های مازاد بانکی و چک در سیستم دولتی را از فعالیت های صورت گرفته در راستای ساماندهی نظام مالی استان برشمرد.
نمازی گفت: طرح مولدسازی دارایی های دولت در استان سال گذشته اجرا و سامانه 'سادا ' نیز راه اندازی شده و در بخش اجرای سیاست انتشار اوراق اسناد خزانه اسلامی، صد درصد اعتباران این بخش جذب شد.
وی بهبود فضای کسب و کار در قالب راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری و خدمات شهری را از دیگر فعالیت های این اداره کل در راستای بهبود شرایط اقتصاد استان برشمرد و گفت: در زمینه سرمایه گذاری نیز اقدامات موثری انجام و 18 میلیون دلار سرمایه گذاری جذب شده است.
نمازی اظهار کرد: گرفتن مجوز سرمایه گذاری خارجی برای طرح های متعدد در استان به ارزش 608 میلیون دلار از دیگر فعالیت های این بخش است.
وی پیگیری اهداف اقتصاد مقاومتی در استان از طریق مشارکت در کارگروه های 9 گانه استان، تدوین و انتشار نمایار و نماگر اقتصادی استان، تدوین و انتشار کتب متعدد در زمینه های اقتصادی و راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری را از دیگر فعالیت های صورت گرفته در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری بیان کرد.
در این نشست با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در استان در خصوص شاخص های اقتصادی استان در دولت تدبیر و امید، وضعیت شاخص های عملکرد دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد، توجه ویژه به بنگاه های کوچک و بزرگ، وصول مطالبات دولت بانکی، رشد منابع بانکی، رشد درآمدهای مالیاتی، پیاده سازی سامانه جدید گمرکی، مسائل مرتبط با قاچاق کالا و مشکلات فراوری صادرات کالاهای قاچاق و مسایل بیمه ای بحث و تبادل نظر شد.
بر اساس لایحه بودجه سال آینده، 1.7 درصد از کل درآمدهای استانی به استان یزد اختصاص یافته و از این نظر یزد در جایگاه چهاردهم کشور قرار دارد .
1968/ 6014/ تنظیم کننده: محمودرضا رحمانی ** انتشار : کاظم شاملو*
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.