به گزارش پنجشنبه شب اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی طالبی در جمع نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان یزد افزود: در زمینه ثبت‌نام از داوطلبان ، یزد جزو استان‌های با بیشترین درصد افزایش آمار داوطلبان نسبت به سال‌های گذشته بوده است.
وی ادامه داد: برای اولین بار در همۀ حوزه‌های روستایی استان نیز تعداد داوطلبان به حد نصاب رسیده و واجد شرایط برگزاری انتخابات شده‌اند.
رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: به دلیل حضور چهره‌های شاخص و واجد صلاحیت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این دوره رد صلاحیت‌ها نیز کمتر بوده است.
طالبی افزود: میزان رد صلاحیت در استان یزد کمتر از یک درصد است که این میزان رقم بی‌نظیری در استان و کشور است و باید در نظر داشت که این میزان تأیید صلاحیت به‌گونه‌ای تعبیر نشود که از سوی هیات‌های نظارت و اجرایی کم‌توجهی شده بلکه مبین این است که انسان‌های شایسته و کاردان و دارای صلاحیت بیشتری در انتخابات شوراها واردشده و خود را در معرض انتخاب قرار داده‌اند.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: می‌توان ادعا کرد که بهترین شرایط برای نامزدها و رقابت افراد و گروه‌های مختلف در انتخابات شوراها ایجادشده و امیدواریم فعالیت و عملکرد کاندیدای انتخابات نیز مهر تأییدی بر این مهم باشد.
طالبی اظهار داشت: در موضوع های مختلف تعامل بالایی میان دست‌اندرکاران انتخابات و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی برقرار است، در این میان بحث مشارکت حداکثری به‌طور خاص به فعالیت نامزدهای انتخابات بازمی‌گردد که امیدواریم نامزدها نیز زمینه حضور مردم را فراهم کنند و حماسه سال 92 در یزد با 86 درصد مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری و 79 درصد مشارکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تکرار شود.
وی گفت: در انتخابات گذشته استان یزد یکی از بالاترین درصدهای مشارکت را در کشور داشته که امیدواریم بازهم چنین حماسه‌ای را خلق کنیم و استان یزد در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سرآمد باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ادامه داد: وضعیت کشور با همۀ چالش‌ها و شیطنت‌هایی که می‌خواهند در حق این کشور و ملت انجام دهند، به دلیل زحمات نیروهای نظامی و امنیتی خوبی است اما دغدغه‌هایی نیز وجود دارد که لازم است نامزدهای انتخابات به آن توجه کنند.
طالبی افزود: در برخی استان‌ها از تبلیغات شوراها سوءاستفاده شده و اقلام تبلیغاتی گروه‌های غیرقانونی در جامعه پخش‌شده است که لازم است دوستان دراین‌باره توجه و این موضوعات را با حساسیت دنبال کنند و موارد و اقدامی که ممکن است مورد سوءاستفاده گروه‌های معاند قرار بگیرد را کنترل کنند.
طالبی گفت: عمده تمرکز مجریان انتخابات به دلیل جمعیت بزرگ داوطلبان یزد در این شهرستان است زیرا هر یک از 350 کاندید شهر یزد به ازای هر منطقۀ شهرداری می‌توانند یک ستاد داشته باشند که تعداد نزدیک به هزار ستاد قانونی در شهر یزد را شامل می شود که نیاز به نظارت دارد.
رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌هایی که برای برگزاری یک انتخابات باشکوه نیاز است به عهدۀ مجریان و متولیان برگزاری انتخابات است افزود: بخش دیگر بر عهدۀ نامزدهای انتخابات است.
طالبی گفت: خوشبختانه تا امروز آنچه به عهدۀ مجریان انتخابات بوده، با توجه به تعاملی که میان همۀ بخش‌های انتخابات اعم از هیئت‌های نظارت و بازرسی، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دیگر دستگاه‌ها بوده، به نحو احسن انجام‌شده است.
در این جلسه مصطفی سالاری فرماندار یزد ضمن ارایه گزارشی از روند برگزاری انتخابات در شهرستان یزد مفاد قانونی تبلیغات را برای کاندیداها تشریح کرد.
فرمانداری یزد در اطلاعیه ای اسامی 361 داوطلب تایید صلاحیت شده برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر یزد را اعلام کرده است.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
7536/ 6014/ دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: کاظم شاملو*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.