به گزارش ایرنا، هر چند تبلیغات قانونی انتخابات از ساعت هشت صبح امروز /پنجشنبه/ آغاز شده اما هواداران نامزدهای انتخاباتی از همان ساعات اولیه پس از اعلام اسامی نهایی داوطلبان تایید صلاحیت شده، تبلیغات خود را آغاز کردند.
در مرکز استان اکثر خیابان ها و معابر بخصوص خیابان های مرکزی انباشته از تصاویر و پوسترهای نامزدهای انتخابات شورای شهر شده است.
اگرچه از سوی ستاد برگزاری انتخابات اعلام شده بود که استفاده از اقلام تبلیغاتی در خارج از محل های تعیین شده ممنوع است اما هواداران داوطلبان انتخابات شوراها از هر فضایی برای تبلیغات بهره برده اند.
به غیر از ایستگاه های تعیین شده از سوی شهرداری ها برای تبلیغات، ستادهای نامزدهای انتخابات شوراها تا حد امکان از جای جای محیط و فضای شهر برای تبلیغات استفاده کردند.
تقریبا تمام ستادها از شاخه های درختان بخصوص در مناطق مرکزی شهر برای تبلیغات استفاده کرده اند و کمتر درختی در هسته مرکزی شهر دیده می شود که حداقل یک پوستر بر آن آویخته نباشد.
نامزدها و هواداران آنها حتی از پل های عابر پیاده نیز استفاده کرده و تصاویر و پوستر نامزدهای مورد حمایت خود را از این پل ها آویزان کرده اند.
استفاده از تصاویر نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی بر روی شیشه برخی خودروهای شخصی نیزاز دیگر روش هایی است که برای تبلیغات مورد توجه قرار گرفته است.
تبلیغات محیطی انتخابات ریاست جمهوری به علت برگزاری مناظره ها، گفت و گوها و برنامه های مستند تلویزیونی نامزدها، در یزد محدود است و تنها در مکان های تعیین شده، صورت گرفته اما آغاز زمان تبلیغات انتخابات شوراها همچون سال های قبل چهره شهر را دگرگون کرده است.
مسول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان یزد به خبرنگار ایرنا گفت: نصب عکس و پوستر روی شاخه های درختان و پل های عابر پیاده؛ ممنوع و غیرقانونی است.
'محمد سجاد کلمبو' افزود: در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در استان نیز تخلفات مشابهی صورت گرفت که با مسببان آن برخورد قانونی شد و قطعا با عاملان تبلیغات غیرقانونی در انتخابات شوراها نیز برخورد قانونی می شود.
به گفته وی تبلیغات باید در محل هایی که از سوی شهرداری ها تعیین شده انجام شود ضمن آنکه استفاده از تصاویر بزرگ تر از 100 در 70 سانتیمتر و راه اندازی کاروان های تبلیغات و همچنین استفاده از بلندگو در خارج از ستادهای انتخاباتی ممنوع است.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه 29 اردیبهشت برگزار می شود.
6197/ 6014/ گزارشگر: محمد حسین فلاح تفتی** انتشار: کاظم شاملو*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.