به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی چهارشنبه شب در اربعین درگذشت امام جمعه فقید مهریز افزود: اگر کشور ضعیفی در عرصه دفاعی و موشکی بودیم قطعا غربی ها و دشمنان حاضر به مذاکره با ما نبودند.
وی ادامه داد: اگر هم اکنون ایران اسلامی با عزت و اقتدار در دیپلماسی به توفیقی دست یافته همه مرهون و مدیون همان قدرت و توانایی بالای دفاعی و موشکی است که به برکت انقلاب اسلامی و فداکاری جوانان و دانشمندان مومن بدست آورده است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: ملت ایران در 38 سال گذشته در سایه ایمان به خدا، ولایتمداری، ایستادگی و قدرت لایزال الهی آمریکا را پای میز مذاکره آورده و هیچ ترسی از استکبار جهانی ندارد .
تقوی گفت: انقلاب اسلامی تداوم انقلاب حضرت امام حسین (ره) و نهضت سرخ حسینی است و با قدرت به راه نورانی و افتخار آمیز خود در عرصه های داخلی و خارجی به رغم توطئه های دشمنان ادامه می دهد.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: ملت ایران با هیچ کسی سر جنگ ندارد ولی در برابر تجاوز دشمنان ایستادگی می کند.
تقوی در خصوص اهمیت انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضور گسترده در انتخابات 29 اردیبهشت ماه و انتخاب فرد اصلح با بررسی کامل، وظیفه ملی و انقلابی است و باید با بینش و بصیرت در آن ورود کرد.
وی افزود: انتخابات و حضور در آن در عمل یک نوع امتحان سرنوشت ساز برای آحاد مردم محسوب می شود بنابراین باید با دقت کامل و بر حسب مسئولیتی که بر دوش ما است نسبت به حضور در آن اقدام کنیم.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: اگر ملت قهرمان ایران در انتخابات پیش رو دچار خطا شود و درست انتخاب نکند قطعا خود به همین میزان در نابسامانی‌های کشور مسئول خواهد بود.
تقوی گفت: مقام معظم رهبری و حضرت امام راحل (ره) بارها ویژگی ها و ملاک های افراد اصلح و اهمیت مشارکت گسترده و آگاهانه در انتخابات را بیان کرده اند که ملت باید طبق آنها عمل کند.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور از خدمات ارزشمند امام جمعه فقید مهریز مرحوم حجت الاسلام علی برهان در 26 سال مسئولیت امامت جمعه مهریز قدردانی کرد.
تقوی همچنین ازمردم و مسئولان مهریز خواست با امام جمعه جدید در تحقق اهداف و آرمان های والای انقلاب اسلامی و ایجاد همدلی در سطح شهرستان مهریز همکاری کنند.
مرحوم حجت الاسلام علی برهان در دهم فرودین ماه امسال در سن 78 سالگی به دلیل عارضه ریوی در بیمارستان شهید صدوقی (ره) به رحمت ایزدی پیوست.
مرحوم حجت الاسلام برهان حدود 25 سال مسئولیت امامت جمعه و اقامه نماز را در مهریز بر عهده داشت.
از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی به عنوان امام جمعه مهریز منصوب شد.
محی الدینی خواهرزاده آیت الله وافی نماینده مردم استان یزد در مجلس خبرگان رهبری متولد اول مهر 1356 و دارای تحصیلات سطح 2 حوزه (کارشناسی ارشد) است.
مراسم اربعین درگذشت امام جمعه فقید مهریز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، علما و روحانیان، خانواده های شهدا و ایثارگران، مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع ولی عصر(عج) مهریز برگزار شد.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری یزد واقع شده است.
7536/ 6014/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: کاظم شاملو*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.