به گزارش ایرنا، افزون بر 300 دانشجوی پسر در خوابگاه دانشگاه یزد بامداد روز گذشته (دوشنبه) دچار مسمومیت غذایی شدند که مراحل معالجه و درمان شماری از آنان با انتقال به بیمارستان و شماری دیگر در نمازخانه دانشگاه انجام شد.
محمدصالح اولیاء روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به دنبال مسمومیت غذایی شماری از دانشجویان خوابگاه پسران دانشگاه یزد، از صبح روز گذشته (دوشنبه) تیمی توسط مدیریت دانشگاه در محل حادثه مستقر و با پیگیری موضوع، دلایل محتمل بررسی شد.
وی افزود: نمونه هایی نیز برای آزمایش به آزمایشگاه های مختلف ارایه شد و به طور همزمان با همکاری اورژانس و دانشگاه شهید صدوقی شماری از دانشجویان مسموم به بیمارستان منتقل شدند و معالجه شماری دیگری از دانشجویان نیز در محلی در نمازخانه دانشگاه انجام شد.
رئیس دانشگاه یزد با تاکید بر جدیت مسئولان در خصوص دلیل این حادثه گفت: باتوجه به مسجل شدن اصل سهل انگاری در توزیع آبمیوه همراه با غذا و بازرسی مرکز آشپزخانه خوابگاه دانشگاه، پیمانکار سلف سرویس خوابگاه پسران خلع ید و کار به پیمانکار دیگری سپرده شد.
اولیاء افزود: همچنین ناظر فعالیت پیمانکار آشپزخانه نیز با توجه به سهل انگاری از انجام وظیفه و ارایه غذای خارج از برنامه، برکنار شد.
وی با بیان اینکه نمونه های آزمایش به تهران نیز ارسال شده ادامه داد: نتایج آزمایش ها تا 72 ساعت مشخص و اعلام خواهد شد.
رئیس دانشگاه یزد با تبیین موارد مطرح شده در نشست امروز (سه شنبه) ستاد بحران در این دانشگاه گفت: در این نشست به دنبال پیشگیری از وقوع موارد مشابه با اتخاذ راهکارهای درازمدت بودیم.
اولیاء اظهار امیدواری کرد با توجه به شرایط خاص کشور و در پیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، از موضوع مسمویت غذایی دانشجویان دانشگاه یزد بهره برداری نادرست نشود و این موضوع با ارامش پیگیری شود.
افزون بر 14 دانشجو در دانشگاه یزد تحصیل می کنند که حدود 6 هزار نفر آنان در خوابگاهها مستقر هستند.
استان یزد دارای 100 هزار دانشجوست و 60 مرکز آموزش عالی دارد.
7532/ 6197 خبرنگار: سعید صادقی مقدم: انتشار: فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.