محمود امانت روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با تقدیر از الکترونیکی شدن گمرک به عنوان یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید گفت: گمرک الکترونیک موجب شفافیت عملکرد بخش ها و رویه های مختلف در گمرک شده و بروکراسی پیچیده اداری در مسیر ترخیص کالا را از بین برده است.
وی الکترونیکی شدن گمرک را اقدامی مثبت و خوب توصیف کرد و افزود: راه اندازی سامانه های مختلف نظیر پنجره تجارت فرامرزی و سامانه جامع امور گمرکی سبب شفافیت فعالیت‌ها، تسریع در فرآیندهای گمرکی و همچنین کاهش زمان و هزینه تجار شده است.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان یزد در عین حال تصریح کرد: با راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی و سامانه اظهار از راه دور دیگر نیازی به حضور فیزیکی تجار و بازرگانان به گمرک نیست و باعث شده تا مراجعه حضوری به گمرک از بین برود.
امانت با بیان اینکه راه اندزی سامانه های جدید به طور طبیعی مشکلات اولیه خود را دارد و به مرور برطرف می شود اضافه کرد: راه اندزی این سامانه همچنین نقش مهمی در تسریع و تسهیل تجارت فرامرزی کشور داشته است.
وی همچنین با بیان اینکه تجار و بازرگانان یزدی از این سامانه استقبال مطلوبی داشته اند یادآور شد: نحوه استفاده از این سامانه و راهنمای جامع آن در وب سایت اتحادیه صادرکنندگان و کانال این اتحادیه در فضای مجازی آپلود و بارگذاری شده است.
یزد چهارمین استان صنعتی کشور است و در سال گذشته یک میلیون و 840 هزار و 805 تن کالا به ارزش 466 میلیون و 483 هزار و 195 دلار از گمرک یزد به خارج کشور صادر شده است.
1968/6197 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.