امیرولی عضدزاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در نتیجه مداخلات انجام شده توسط تیم تخصصی مرکز تحکیم بنیان خانواده در سال 1395 طی برگزاری هزار و 43 جلسه مداخله روان شناسی، مددکاری و حقوقی، 21 درصد موارد ارجاعی منجر به سازش شده است.
وی اضافه کرد: مرکز مداخله دربحران (فردی، خانوادگی و اجتماعی ) در اواخر سال 91با هدف کاهش طلاق و در صورت وقوع طلاق ، کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از آن تشکیل شد و پرونده های ارجاعی از دادگستری و خود معرف را پوشش داده است .
این مسئول اظهار داشت: این مرکز با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و با تجربه سازمان بهزیستی، بکارگیری اصول علمی مددکاری اجتماعی، خانواده درمانی، روان درمانی، مشاوره و ... به بررسی اختلالات عاطفی - شناختی زوجین و شناخت همه جانبه مسائل و مشکلات در ابعاد گوناگون پرداخته و زوجین در آستانه طلاق را در رفع اختلالات و حل مشکلات میان آنها یاری کرده است.
عضدزاده ادامه داد: این مرکز تا حد امکان زمینه های سازش، حفظ و انسجام خانواده را فراهم می نماید و در صورتی که طلاق تنها راه تامین سلامت و امنیت روانی افراد خانواده باشد به منظور کاهش آسیب های ناشی از طلاق، توصیه ها و رهنمودهای لازم را در رابطه با ارتباط صحیح با فرزندان ، ضرورت تداوم ارتباط والدین و فرزندان به آنان ارائه می دهد و در صورت لزوم در رابطه با چگونگی وضعیت سرپرستی فرزندان پیشنهاداتی ارائه می کند .
وی افزود: بیشتر پرونده های ارجاعی به اورژانس اجتماعی، در گروه سنی 20 تا 30 سال است و عمده دلایل زوج ها برای طلاق خیانت، اعتیاد، دخالت اطرافیان و اختلالات روانی و... است.
وی بیان کرد: طلاق عاطفی زوج ها نیز یک زنگ خطر است، که می باید برای پیشگیری از تبعات و مسایل آن برنامه ریزی شود.
رئیس اداره بهزیستی اردکان نقش آموزش مهارت های زندگی را در استحکام و تداوم زندگی مشترک زوج های جوان اثرگذار دانست و گفت: بسیاری از اختلافات ناشی از ضعف در مهارت های زندگی است و چنانچه آموزش این مهارت ها در مقاطع مختلف الزامی شود بدون تردید در کاهش اختلافات زوجین و نیز کاهش آمار طلاق گام اساسی برداشته خواهد شد .
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 6014/ خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: کاظم شاملو*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.