به گزارش ایرنا هادی مقیمی روز دوشنبه در نشست توجیهی نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی توسط کاندیداها تأکید کرد و افزود: شهرستان اردکان به لحاظ فرهنگی و دانش و تحصیلات شهروندان در شرایط بسیار مطلوبی است و انتظار می‌رود در تمامی مراحل برگزاری انتخابات و تبلیغات، اخلاق و حسن رفتار رعایت شود.
وی با اشاره به ضرورت آگاهی نامزدها از قوانین و دستورالعمل‌های انتخاباتی اضافه کرد: تبلیغات باید در مهلت قانونی پیش‌بینی‌شده در قانون باشد و تبلیغات پیش از آغاز مهلت قانونی ممنوع است.
فرماندار اردکان لزوم توجه نامزدها به وظایف و اختیارات شوراها را یادآور شد و تصریح کرد: متأسفانه در ادواری مشاهده شده که نامزدها با سوءاستفاده از احساسات مردم و ورود به مسائل امنیتی و حاکمیتی، برای جلب رأی اقدام می‌کنند و وعده‌هایی خارج از اختیارات و وظایف شورا می‌دهند.
مقیمی افزود: انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه باید تجلی‌گاه وحدت، همبستگی و تلاش جمعی برای پیشرفت جامعه و پیشبرد اهداف نظام باشد، اما گاهی مشاهده می‌شود با رفتارهای نسنجیده و وعده‌های نادرست،‌ در این فرصت بی‌نظیر، اخلاق ذبح می‌شود.
رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان اردکان خاطرنشان کرد: ستاد انتخابات شهرستان اردکان فضای مجازی و حقیقی را کنترل می‌کند و همه تحرکات انتخاباتی نامزدها رصد و به تخلفات رسیدگی می‌شود.
در ادامه این نشست، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردکان به بیان بندهای قانونی و توصیه‌های انتخاباتی برای نامزدها پرداختند.
در شهرستان اردکان مردم 3شهر ،3بخش و 29 روستا در 29 اردیبهشت 96 در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت می کنند.
درشهر اردکان 7نفر به عنوان اعضای اصلی و 5نفرنیز به عنوان اعضای علی البدل به شوراهای اسلامی شهری و روستایی راه می یابند .
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.