به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این اداره کل، فاطمه دانش یزدی افزود: به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز ملی جوان، جوانان در گروه های سنی 15تا 29 سال می توانند از محوطه ‌های تاریخی، آثار باستانی، موزه‌های استان و کلیه اماکن تحت اختیار میراث فرهنگی استان به صورت رایگان بازدید کنند.
وی، حفظ میراث گذشته و انتقال ارزش‌ های آن به قشر جوان را از اهداف اصلی اداره کل میراث فرهنگی یزد عنوان و اضافه کرد: رویکرد میراث فرهنگی به جوانان و کودکان گرایش دارد و وظیفه داریم هویت گذشته را حفظ کرده و در راه صیانت از آن بکوشیم.
مدیرکل میراث فرهنگی یزد گفت: بازدید از موزه ها در روز جوان، در راستای اعتلای سطح دانش فرهنگی، تاریخی و بومی جوانان و نهادینه سازی فرهنگ حفظ و حراست از آثار تاریخی و ارج نهادن به میراث پیشینیان صورت می گیرد.
دانش افزود: موزه آیینه و روشنایی یزد، خانه لاریها، مدرسه ضیائیه، موزه های مردم شناسی تفت، مهریز و ابرکوه، موزه های زیلو و سفال میبد، باغ پهلوانپور مهریز و موزه مفاخر اردکان از جمله مکانهای رایگان برای بازدید امروز جوانان است.
استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی با مساحت عرصه 743 هکتار و پنج هزار هکتار مساحت حریم در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدن ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاه های زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.
7532 / 6197 دریافت کننده: سعید صادقی مقدم** انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.