به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی عصر شنبه در دومین نشست ستاد راهبری و اقتصاد مقاومتی استان یزد افزود: البته ماهم ضعف ها را می دانیم ولی معتقدیم دولت کارهای مثبت زیادی انجام داده اما در برخی موارد بی‌انصافی می‌کنند و ایجاد شغل بالا در این دولت را نادیده می گیرند.
وی با تشریح وضعیت اشتغال سال گذشته تاکید کرد: ما با یک جهش به رشد اقتصادی 8 درصدی رسیدیم اما امسال رسیدن به این رشد سخت بود چون ورودی افراد جویای کار به بازار در ایران زیاد است با این حال معتقدیم ایجاد یک میلیون شغل هم شدنی است و می توانیم ایجاد کنیم.
پورمحمدی خاطرنشان کرد: دولتی که در یکسال حدود 700 هزار شغل ایجاد کرده می تواند یک میلیون هم ایجاد کند ولی به بسیج مردمی و کمک همه بخش ها نیاز است و این آمارهای منفی هم از وجود عملکردهای مثبت دولت استخراج می شود.
وی در ادامه گفت: باید فرصت ها را غنیمت شمرده و با گذاشتن ثانیه شمار از فرصت باقیمانده تا مردادماه که حدود سه ماه است برای فعالیت های گسترده در سطح کشور استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: به عنوان یک شهروند موظف هسیتم اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرا کنیم و اقتصاد مقاومتی به معنای نهایت استفاده از فضا و ظرفیت موجود است که مقام معظم رهبری ابعاد آن را تبیین کرده اند.
وزیر دادگستری به بسته های رونق تولید اشتغال تهیه شده از سوی دولت تدبیر و امید برای سال جاری اشاره کرد و گفت: باید برش‌های استانی درباره این بسته ها و سهم استان و شهرستان ها در هر بخش عمومی، دولتی و خصوصی مشخص شود.
پورمحمدی با بیان اینکه هم اکنون در اوج انتخابات هستیم افزود: در مناظرات انتخاباتی که معمولا ظواهر آن را می بینیم برخی مسائل خارج از عقل و بدون ضابطه هم اعلام می شود که طبیعت فضای رقابتی است اما باید به عمق این موارد توجه جدی صورت گیرد .
وی اضافه کرد: باید به سمت رقابت های معقول و منطقی برویم و توجه داشته باشیم که این بحث های جدی و مهم چگونه در جامعه در حال ایجاد بوده و نهایتا مردم هم با توجه به این مسائل تصمیم می گیرند.
وزیر دادگستری با بیان اینکه قدرت و انتخاب با مردم است ، تصریح کرد: هیچ کسی غیر از مردم نمی‌توانند در سرنوشت کشور تغییر ایجاد کنند و به برکت این نظام ، آنها احساس می‌کنند که تصمیم گیرنده هستند و سرنوشتشان را خودشان انتخاب می‌کنند.
** انتخابات ایران گرانترین انتخابات جهان با توجه به جمعیت
پورمحمدی با بیان اینکه مهمترین عنصر انتخابات تبلیغات است که بهترین نحوه آن در ایران اجرا می شود گفت: ایران در این خصوص تحول بزرگی انجام داده و از ابزار گسترده صدا و سیما برای نامزدها به صورت رایگان استفاده می کند.
وی خاطرنشان کرد: فکر کنم با توجه به جمعیت و هزینه های هر دقیقه برنامه در صدا و سیما ، گرانترین انتخابات دنیا را داریم و حتی از انتخابات آمریکا هم گران تر است.
به گفته این عضو هیات دولت تدبیر و امید ، ایجاد فضای آزاد و گفت و گو محور کار بسیار ارزشمندی است که موجب بلوغ فکری و سیاسی جامعه و نیز افزایش سطح تاثیرگذاری ایران در منطقه و جهان شده است.
وزیر دادگستری با بیان اینکه در فضای بین الملل و منطقه هر روز جایگاه ایران در حال ارتقا است ، اظهار کرد: ایران اسلامی یک کشور مقتدر است به گونه ای که رئیس جمهور آمریکا با وجود مخالفت با برجام، نتوانسته از این سند محکم به راحتی بگذرد در حالی که آمریکایی‌ها در اکثر پیمان‌های بین‌المللی بازی در می‌آورند.
** قدرت مردم پشتوانه نظام است اما باید دولتی مقتدر و توانا داشته باشیم
پورمحمدی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه وجود مردم و قدرت مردم سایه جنگ را از کشور برداشته و پشتوانه نظام است ، ادامه داد: در کنار ملت قدرتمند باید یک دولت مقتدر، توانا و فهیم وجود داشته باشد که بتواند از این اقتدار ملت استفاده کرده و با دیپلماسی قوی و کارآمد جایگاه کشور را در جهان تثبیت و محکم کند.
جانشین رئیس ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان یزد در ادامه به افزایش 145 درصدی بودجه تجهیزات دفاعی ، امنیتی و نظامی هم اشاره کرد و گفت: بودجه این بخش از 27 میلیارد تومان به 57 میلیارد تومان رسیده هر چند که معتقدیم این افزایش ها پاسخگو نیست و باید بیشتر شود ولی همه مولفه های قدرت یک کشور در مباحث نظامی و امنیتی نیست و باید در سایر بخش های اقتصادی ، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هم رشد داشته باشیم.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراها 29 اردیبهشت برگزار می شود.
1968/6197 خبرنگار: رحمانی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.