به گزارش ایرنا؛ در آیین اختتامیه که عصر پنجشنبه برگزار شد در بخش آواها و نواها شهرستان خاتم از یزد، در بخش تزئین و نصب چادر شهرستان بوانات از استان فارس و در بخش اجرای برنامه های جنبی جشنواره شهرستان شهربابک از استان کرمان به عنوان برگزیدگان جشنواره معرفی شدند.
مدیر اداره کل ارشاد استان یزد در این آیین با تاکید بر تقویت ارزش های فرهنگی مانند صداقت، صمیمت و صفا گفت: عشایر برخی از ویژگی های فرهنگی که در زندگی امروزی در حال کمرنگ شدن هستند را هنوز به خوبی حفظ کرده اند.
علی غیاثی ندوشن افزود: اگر کسی بخواهد تعریفی از فرهنگ داشته باشد باید آن را در بین عشایر جستجو کند .
وی یادآور شد: عشایر همیشه در طول تاریخ حافظ کشور و مرز و بوم بوده اند و در جنگ تحمیلی نقش مهمی را ایفا کرده اند و همیشه وفادار به کشور بوده و هستند.
غیاثی ندوشن یادآور شد: جشنواره های فرهنگی اقوام، ویژگی های فرهنگ ایرانی تنوع و زیبایی های آن را به نمایش می گذارد و آنها را به مردم کشور معرفی می کنند.
استان یزد حدود پنج هزار نفر جمعیت عشایری دارد که اکثرا در شهرهای خاتم و ابرکوه سکونت دارند.
این جشنواره با هدف حفظ صیانت از فرهنگ عشایر و در 2 بخش دستاوردهای زندگی عشایری و تولیدات آنها به مدت سه روز در بخش مروست شهرستان خاتم برگزار شد.
معرفی کتاب، اجرای موسیقی محلی و بازی های بومی محلی، برپایی جشنواره غذا و راه اندازی کتابخانه سیار عشایری از برنامه های جانبی این جشنواره است.
7534/ 6014/ خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار: کاظم شاملو*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.