غلامرضا سلیمانی روز چهارشنبه در حاشیه آغاز به کار نخستین مرکز طراحی طلا و جواهر استان یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در سفر به یزد از شهرک های صنعتی بازدید کرده و در جریان فعالیت های خوشه های صنعتی ، سنگ ، کنجد و طلا و جواهر قرار گرفته است ، اظهار کرد: یکی از برنامه های اصلی این سازمان، توسعه خوشه های صنعتی است.
وی افزود: از 19 خوشه شناسایی شده در استان یزد ، توسعه پنج خوشه آغاز شده که 3 مورد تمام شده و 2 مورد نیز در حال انجام است و طلا یکی از این خوشه هاست.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: در برنامه توسعه ای خوشه ای طلا با توجه به قدمت طلا و بازار سنتی آن و تولید آن در استان ، این سازمان یکسری مطالعاتی را از طریق متخصصان آموزش دیده به منظور شناسایی مشکلات طلای یزد انجام می دهد.
سلیمانی اضافه کرد: بعد از شناسایی تمام مشکلات این صنعت به کمک زرگرهای استان، سیستم ارائه خدمات و سرویس دهی را با کمک مالی و حمایت مستقیم سه ساله فعال می کنیم تا رقابت پذیر شود.
وی با بیان اینکه یکی از گلوگاه های پیشرفت صنعت طلاسازی در استان یزد طراحی بود ، تصریح کرد: اغلب طرح های طلاسازان استان یا محلی و یا کپی بود به همین دلیل با شناسایی تعدادی از فارغ التحصیلان ، یک شرکت ارائه کننده سرویس ایجاد شد.
این مسئول ادامه داد: این افراد با فراگیری آموزش های روز و آشنایی با طراحی های سه بعدی و تلفیق طرح های بومی و روز دنیا وارد عرصه کار شده و امیدواریم شاهد تحول در عرصه طلا و جواهر استان یزد باشیم.
معاون سازمان شهرک های صنعتی ایران تأکید کرد: چون بیشتر صنایع کشور ، مرکز طراحی ندارند تهیه طرح های بومی ، جدید و روز دنیا برای آنها به صرفه نیست و ایجاد این مرکز می تواند پاسخگوی تنوع مورد نیاز جامعه ، قشر جوان و توریست ها باشد.
به طور میانگین 7 کارگر در هر کارگاه در استان یزد مشغول به فعالیت و تقریبا 14 هزار کارگر در کارگاه‌های طلاسازی استان مشغول به کار هستند.
هم اکنون یکهزار و 500 طلاساز در خوشه طلا و جواهرات یزد فعال هستند و 90درصد طلای این استان در سراسر کشور توزیع می شود.
یزدی‌ها اولین سازندگان النگو در کشور هستند و 12 برند النگوی برتر کشور در استان یزد وجود دارد.
1968/6197 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار : فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.