به گزارش ایرنا امام جمعه اردکان در این آیین با تبریک اعیاد شعبانیه و روز معلم و با بیان اینکه معلمی شغل انبیاست گفت: مقام معلم را نمی شود با مادیات سنجید و اگر هدف، الهی باشد، اجر و مزد معلم را هیچکس نمی تواند بدهد.
حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر با تفسیر آیه ای از قرآن کریم، به نقش معلمان در هدایت انسانها پرداخت و افزود: هدایت یک نفر، هدایت جامعه هست.
وی اظهار کرد: تبیین گوشه هایی از شخصیت استاد شهید مرتضی مطهری، اثرات علم آموزی و احترام به معلم از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه اردکان به آنها پرداخت.
سرپرست دانشگاه اردکان نیز اعیاد شعبانیه و روز معلم را تبریک گفت و تفکر و ژرف اندیشی، آشنایی با زمان خود، صبر و بردباری، مرجعیت علمی ونقد پذیری را از جمله ویژگی های استاد مطهری برشمرد.
نصیری طوسی با بیان بخشی از سخنان امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص معلم به تبیین روابط متقابل استاد و دانشجو پرداخت.
سرپرست دانشگاه اردکان همچنین الگو بودن معلم و استاد برای دانش آموز و دانشجو را یادآور شد و افزود: معلم بایستی ابتدا معلم بودن خود را به دانش آموز منتقل کند.
در پایان این مراسم ضمن تجلیل از آقایان محمد تقی سنایی و حاج محمد آثاری دو نفر از معلمان پیشکسوت اردکانی، از آقایان دکتر روح الله تقی زاده به عنوان استاد نمونه دانشگاه اردکان، دکتر یاسر رضا پور به عنوان استاد نمونه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دکتر محمدرضا الهی فرد استاد نمونه دانشکده فنی و مهندسی و خانم ها دکتر سمیه سلطانی به عنوان استاد نمونه دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و دکتر الهام صالحی به عنوان استاد نمونه گروه دامپزشکی در سال 1396 تجلیل بعمل آمد.
دانشگاه اردکان بیش از دوهزار و صد دانشجو در 34 کد رشته در سه مقطع تحصیلی دارد .
این شهرستان دارای 98 هزار نفر جمعیت است و در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.