به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد رستگاری روز یکشنبه در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی در خصوص پیشگیری از تخلفات انتخاباتی افزود: رعایت کامل مقررات و خودداری از افراط و تفریط ضامن برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه است.
وی ادامه داد: مسئولان اجرایی، نظارتی و بارزسی در طول برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری طبق مقررات وظایف خود را با کمال نظم و دقت انجام می دهند و مردم باید در صورت مشاهده هرگونه تخلفی مراتب را به ستاد انتخابات شهرستان گزارش کنند.
فرماندار مهریز اظهار داشت: نامزدهای انتخابات و هواداران آنها باید با سعه صدر فقط در راستای مقرراتی که قانونگذار در این امر مشخص کرده، فعالیت های خود را انجام دهند.
رستگاری تصریح کرد: برای پیشگیری از بروز هرگونه مشکلی در زمان تبلیغات شوراهای اسلامی باید جلسه ای با حضور نامزدها و حامیان و هواداران آنها در خصوص توجیه مقررات برگزار شود که طی روزهای آینده در این خصوص اقدام می شود.
فرماندار مهریز اظهار داشت: از ابتدای فعالیت های انتخاباتی در مهریز بخاطر همکاری تمام عوامل و بخصوص هیات های اجرایی و نظارت تاکنون تخلفی به ستاد گزارش نشده است.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
از جمعیت 50 هزار نفری مهریز 35 هزار نفر واحد شرایط رای دادن هستند.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7536/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده
*****
فرماندار خاتم: نامزدهای انتخابات شوراها از تخریب رقبا پرهیز کنند
فرماندار خاتم با بیان تخلف بودن انجام تبلیغات زود هنگام توسط نامزدان انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: نامزدهای انتخابات باید از هرگونه تبلیغات زودهنگام و تخریب رقبا پرهیز کنند.
به گزارش ایرنا؛ فرجام فاضلی روز یکشنبه در نشستی با داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در شهرستان خاتم افزود: تبلیغات زودهنگام غیرقانونی و تخلف محسوب می شود و با چنین تخلفاتی برخورد قانونی می شود.
وی با بیان رشد ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا نسبت به دوره قبل در شهرستان خاتم اظهار کرد: با توجه به رشد ثبت نام داوطلبان انتظار می رود مشارکت مردم در پای صندوق های رای نیز نسبت به انتخابات قبل افزایش یابد و برگ زرین دیگری به افتخارات این شهرستان افزوده شود.
رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان خاطرنشان کرد: ثبت نام زنان در این دوره از انتخابات نسبت به دور قبل 37 درصد، مردان 250 درصد و تعداد داوطلبان حوزه شهری نیز 46 درصد افزایش داشته است.
وی یادآور شد: برای شهر هرات 9 شعبه اخذ رای که یک شعبه سیار و یک شعبه ویژه خواهران و 7 شعبه رای گیری نیز برای مروست پیش بینی شده است.
در ادامه این نشست جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان خاتم با تاکید بر بالا رفتن سطح سیاسی داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا افزود: نامزدان انتخابات باید از هرگونه تبلیغات زودهنگام خودداری کنند و تبلیغات را در زمان قانونی اجرا کنند زیرا با هرگونه تخلفی برخورد خواهد شد.
سرهنگ غلامرضا کشوری افزود: سطح دانش سیاسی داوطلبان انتخابات در شهرستان خاتم بالاست و امید داریم تا شاهد برخورد یا تخریب رقبا در شهرستان نباشیم.
وی یادآور شد: شهرستان خاتم در انتخابات گذشته کمترین مشکل را داشته و پیش بینی های لازم برای مسائل مختلف امنیتی دیده شده است.
این مسئول شروع فعالیت های تبلیغاتی داوطلبان را 21 تا 27 اردیبهشت اعلام کرد و افزود: هرگونه تبلیعات به هر شیوه ای تا قبل از این زمان ممنوع است و در صورت مشاهده با آن برخورد خواهد شد.
در شهرستان خاتم 47 شعبه اخذ رای تعیین شده است.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی 29 اردیبهشت برگزار می شود.
مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7534/ 6014/ خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار: کاظم شاملو*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.