به گزارش ایرنا سیدتقی نوربخش روز شنبه در نشست مجمع نمایندگان استان یزد و مسوولان تشکل های کارگری این استان افزود: یکی از وظایف این سازمان، امانتداری و صیانت از اموال و انباشت سرمایه های مردم بوده و پیگیری برای بازگشت این اموال ادامه دارد.
وی افزود: زمین های بسیاری در تهران و اصفهان که دارای ارزش ریالی فراوانی بودند به ارزانترین قیمت فروخته شده بودند.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: همچنین 138 شرکت تحت پوشش این سازمان به صورت غیرقانونی با بابک زنجانی معامله کرده بودند که با استقرار دولت تدبیر و امید، این معامله ها لغو و همه اموال باز پس گرفته شد.
نور بخش تصریح کرد : در سال 92 سازمان برای درمان مردم 70 هزار میلیارد ریال پرداخت کرده بود، اما سال گذشته این میزان به 190 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
وی خاطر نشان کرد:در راستای اجرای طرح 'کرامت رضوی' امسال سهمیه اعزام به مشهد با هزینه های سازمان را 1.5 برابر افزایش دادیم و در سالجاری 40 هزار مستمر بگیر این سازمان به مشهد و 10 هزار نفر به عتبات عالیات اعزام می شوند.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از افتتاح چهار بیمارستان در نقاط محروم کشور در سالجاری خبر داد و گفت: این بیمارستانها در اهواز و ایلام در هفته کارگر و در آبادان و دزفول تا پایان سال راه اندازی می شوند.
نوربخش با تاکید بر این که با اقدامات صورت گرفته برای افزایش حقوق مستمری بگیران در دولت یازدهم بخشی از عقب ماندگی های سال های قبل جبران شده است افزود : اما هنوز تا رفع مشکلات بازنشستگان و پرداخت حقوق مناسب به آنان فاصله داریم .
وی از افزایش پرداختی ماهانه به مستمری بگیران این سازمان در سال جاری بیشتر از نرخ تورم خبر داد گفت: همچنین در راستای اجرای برنامه ششم توسعه کشور ، مجلس تصویب کرد که بدهی های سازمان پرداخت شود که این میزان سالانه 10 درصد افزایش خواهد داشت و تا پایان برنامه تمامی بدهی سازمان تسویه می شود.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: در سال گذشته دولت 9 هزار و 200 میلیارد تومان بدهی خود را به این سازمان پرداخت کرد ولی هنوز به این سازمان بدهکار است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سال 92 این سازمان 20 هزارمیلیارد تومان در بخش مستمری ها هزینه کرد افزود: در سال 95 این رقم به 42 هزار میلیارد ریال رسید و بیش از دو برابر در این سه سال افزایش یافت.
وی از راه اندازی بخش آنژیوگرافی بیمارستان شهدای کارگر یزد در آینده نزدیک خبر داد و گفت:همچنین توسعه مراکز درمانی تامین اجتماعی در شهرستان های ابرکوه و اردکان در دستور کار قرار دارد.
78درصد از جمعیت یک میلیون و 100 هزار نفری استان یزد از خدمات تامین اجتماعی بهره مند می شوند.
840 هزار نفرجمعیت استان زیر پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و استان یزد به لحاظ پوشش بیمه تامین اجتماعی مقام نخست را در کشور دارد.
2088/6197 خبرنگار: کبری دانشی دهج ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.