به گزارش خبرنگار ایرنا ، اعضای تور رسانه ای سلامت یزد با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان ابتدا با حضور در منطقه ییلاقی غربال بیز از خانه بهداشت روستای مدوار این شهرستان بازدید و در جریان فعالیت های آن قرار گرفتند.
همچنین خبرنگاران رسانه های مختلف گروهی استان یزد با حضور در محل بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) مهریز از بخش های این مرکز بازدید و از تلاش های انجام گرفته قدردانی نمودند.
در این بازدیدها مدیر بیمارستان مهریز گفت: 30 پزشک متخصص و فوق متخصص و 11 پزشک عمومی و همچنین 380 پرسنل در شیفت های کاری مختلف در این بیمارستان مشغول خدمت به مردم هستند.
سید رسول محسن زاده افزود: بیمارستان مهریز بالاترین ضریب اشتغال تخت را در استان دارد و روزانه مراجعه بیماران به بیمارستان از 20 بیمار به 100 بیمار افزایش یافته است.
این مسئول خاطر نشان کرد: بخاطر نبود دستگاه های مهمی چون ام آر آی و سی تی اسکن که به رغم درخواست های مکرر تاکنون به این بیمارستان اختصاص داده نشده ناچاریم بیماران را به یزد اعزام کنیم.
مدیر بیمارستان مهریز گفت: با افتتاح بخش زایمان در طرح جدید توسعه بیمارستان که تا سال اجرایی می شود تعبیه وان و امکان زایمان در آب به عنوان خدمات ویژه و مدرن در بخش زایمان فراهم شده است.
محس زاده گفت: بخش آزمایشگاه بیمارستان مهریز یکی از بخش های مهم و دارای تجهیزات مدرن این بیمارستان است و جواب های آزمایش بخش آزمایشگاه بیمارستان بسیار دقیق است و با آزمایشگاه های سطح استان رقابت می کند.
این مسئول خاطر نشان کرد: بخش آزمایشگاه بیمارستان مهریز به نرم افزارهای مورد نیاز مجهز است که از این نظر اولین بیمارستان مجهز در سطح شهرستان های استان یزد محسوب می شود.
محسن زاده گفت: طرح توسعه بیمارستان مهریز در زمینی به وسعت هشت هزار متر مربع و دارای هشت اتاق عمل جراحی تخصصی و فوق تخصصی و اتاق زایمان و بخش های آی سی یو و سی سی یو است.
وی افزود: هم اکنون بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) مهریز 96 تخت دارد که با بهره برداری از طرح توسعه آن 150 تخت به آن افزوده می شود و فاز یک این طرح سال آینده به بهره برداری می رسد.
مدیر بیمارستان مهریز تصریح کرد: با توجه به ییلاقی بودن شهرستان و رفت و آمد مسافران از اقصی نقاط استان و کشور به مهریز مجاورت آن با شهرستان های تفت و خاتم و وقوع تصادفات گاهی مراجعه به بخش اورژانس و سرپایی بیمارستان به هفت برابر آمار معمول می رسد.
محسن زاده گفت: بر اساس آمارهای موجود تعداد بستری های بیمارستان مهریز نسبت به سال های قبل پنج برابر بوده و میزان رضایت مندی مردم از بخش اورژانس بیمارستان افزون بر 94 درصد است.
هفته سلامت از اول اردیبهشت ماه با انجام افزون بر 250 برنامه در استان یزد پیگیری شده است.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری یزد واقع شده است.
7536/6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.