به گزارش شامگاه دوشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، سیدمحمد میرمحمدی در جلسۀ ستاد انتخابات استان گفت: تاکنون اقدام های استان در حوزۀ انتخابات با تدبیر، همدلی، همفکری، پاکی و صداقت همراه بوده و امیدواریم از این ‌پس نیز به همین صورت ادامه یابد تا استان در ارتباط با برگزاری انتخابات بهترین عملکرد را داشته باشد.
وی با اشاره به دیدگاه شورای نگهبان مبنی بر لزوم عدم تائید صلاحیت اقلیت‌های دینی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: لازم است ازنظر شرعی به نظر شورای نگهبان توجه کنیم اما رویه کار به این صورت است که معمولا نظر شورای نگهبان به مجلس منعکس می‌شود، مجلس اگر فرصتی برای تجدیدنظر در قانون بر اساس نظر شورای نگهبان را داشته باشد، ارائه پیشنهاد می‌دهد.
استاندار یزد افزود: چون ما تشخیص مصلحت نظام را نیز داریم، نظر شورای نگهبان با نظر مجلس متفاوت می‌شود و هیچ‌یک از طرفین هم کوتاه نمی‌آیند ، آنگاه این نظر به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود تا مجمع تشخیص مصلحت تصمیم‌گیری کند.
میرمحمدی ادامه داد: بنابراین اگر قانونی از طریق مجلس به وزارت کشور ابلاغ شد، وزارت کشور موظف به اجرای آن است و طبیعی است که برخلاف آن نمی‌توان عمل کرد.
استاندار یزد دربارۀ ویژگی دست‌اندرکاران شعب اخذ رأی گفت: افرادی که انتخاب می‌شوند باید بی‌طرف باشند و این مهم درجلسات توجیهی و آموزشی به آنها متذکر شود، باید دقت شود تا چینش افراد مناسب باشد و افرادی انتخاب نشوند که اعتماد مردم را تضعیف می کنند.
میرمحمدی گفت: لازم است افراد منتخب در چارچوب قانون عمل کنند؛ حب و بغضی در کار نداشته باشند، بی‌توجهی نکنند، حق‌الناس را رعایت کنند و از حقوق مردم پاسداری کنند.
استاندار یزد افزود: اعتماد به‌نظام در رفتار افرادی دیده می‌شود که در ارتباط با کار مردم قرار می‌گیرند که هرچه این افراد با مردم صادق‌تر باشند اعتماد مردم به آنها و درنتیجه به‌نظام بیشتر می شود.
میرمحمدی تأکید کرد: از هواداران نامزدها می خواهیم که قانون را رعایت کنند، احساساتی نشوند و روی نقاط قوت تأکید کنند و به مسائل سطحی ورود پیدا نکنند.
استاندار یزد بابیان اینکه اساس کار انتخابات را مشارکت گسترده تشکیل می‌دهد گفت: در این زمینه باید تلاش کنیم که حضور مردم در صندوق‌های رأی بیشتر باشد و این مهم‌ترین اقدام است.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها و ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
7536/ 6014/ دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: کاظم شاملو*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.