سیدحیدر میرفخرالدینی روز یکشنبه در جریان نشست با مسئولان ابرکوه در دانشکده فنی شریف این شهر به خبرنگار ایرنا گفت: این پروژه ها سالن ورزشی و آمفی تئاتر یزد، ساختمان آموزشی شهرستان خاتم، ساختمان آموزشی و کارگاه پسران میبد را شامل می شود که برای ساخت آنها 80میلیارد ریال اختصاص یافته است .
وی افزود: رشته ‌های تحصیلی این دانشگاه براساس تقاضای شغلی جامعه تعیین می ‌شود و بر این اساس 70 درصد فارغ‌ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار می شوند.
میرفخرالدینی رویکرد دانشگاه فنی و حرفه ای استان را عمل در زمینه تحقق شعاراقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال دانست و تصریح کرد: دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی کارآفرین هستند و برای 2.2 نفر اشتغال ایجاد می کنند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد تعداد دانشجویان این دانشگاه را 12 هزار اعلام کرد و ادامه داد: هم اکنون این تعداد دانشجو در 102 رشته تحصیلی و در 9 دانشکده و آموزشکده شامل هفت واحد پسران و 2 واحد دختران در شهرهای یزد، میبد، اردکان، تفت، خاتم، ابرکوه و مهریز تحصیل می کنند.
حدود یکصد هزار دانشجو در مراکز علمی و دانشگاهی استان یزد به تحصیل اشتغال دارند که از این تعداد 12 هزار نفر در دانشگاه فنی و حرفه ای تحصیل می کنند.
7540/ 6014/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: کاظم شاملو *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.