به گزارش ایرنا؛ محمدعلی طالبی شامگاه دوشنبه در kasj ستاد انتخابات شهرستان خاتم ضمن بیان چهار راهبرد انتخاباتی افزود: تعامل موثر در هیات های انتخاباتی، برگزاری انتخابات سالم و قانونمند، برگزاری انتخابات در کمال امنیت و کمک به ایجاد یک میثاق مشترک برای دسترسی به اهداف از مهمترین راهبردهای انتخاباتی است.
وی خاطرنشان کرد: تعیین صلاحیت های داوطلبان شوراهای شهر و روستا در هیات های نظارت در حال اجراست و بعد ازبررسی نتایج آن در تاریخ 2 اردیبهشت ماه به هیات های اجرایی اعلام خواهد شد.
وی یادآور شد: بعد از این تاریخ داوطلبانی که تایید صلاحیت نشده اند در هیات نظارت می توانند شکایت خود را مطرح و در تاریخ 18 اردیبهشت ماه اسامی داوطلبان شوراهای شهر و روستا منتشر خواهد شد.
این مسئول با تاکید بر حضور حداکثری مردم اظهار داشت: انتخابات شوراهای شهر و روستا که نیازمند حضور جدی مردم است و انتخابات ریاست جمهوری نیز که حساسیت های خاص خودش را دارد باید با مشارکت حداکثری مردم هر چه پرشورتر برگزار شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همچنین از رشد 12 درصدی ثبت نام داوطلبان شوراهای شهر و روستا نسبت به دور گذشته خبر داد و یادآور شد: داوطلبان در همه روستاهای واجد شرایط نیز خوشبختانه دارای حد نصاب بوده اند.
طالبی ضمن بیان موقعیت حساس کشور در عرصه های بین المللی تصریح کرد: در شرایطی هستیم که اقتضا می کند تا حداکثر توان خود را برای جلب مشارکت و اعتماد عمومی برای حضور حداکثری فراهم کنیم.
در ادامه رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان خاتم نیز با اشاره به مشارکت 96.4 درصدی انتخابات دور گذشته افزود: امید داریم تا در 29 اردیبهشت ماه نیز انتخاباتی پرشور را با حضور حداکثری مردم شهرستان داشته باشیم و بتوانیم برگ زرین دیگری برای شهرستان رقم بزنیم.
فرجام فاضلی همچنین تعامل هیات های اجرایی ونظارت را در شهرستان بسیار خوب دانست و تاکید کرد: در انتخابات پیش رو خوشبختانه در بخش ثبت نام کنندگان شوراهای شهر و روستا نسبت به انتخابات دور گذشته 6 درصد رشد داشته ایم.
وی ضمن بیان اینکه در شهرستان 242 نفر ثبت نام کرده اند تصریح کرد: در ثبت نام زنان در شهرستان 33 درصد نسبت به سال 92 رشد داشته ایم.
فرماندار خاتم تاکید کرد: از تعداد242 داوطلب 38 نفر سابقه عضویت در شوراهای شهر و روستا در شهرستان را دارا و تعداد 14 نفر نیز ایثار گر هستند.
فاضلی اظهار داشت: در انتخابات پیش رو 11 شعبه اخذ رای نسبت به انتخابات سال 92به این شهرستان افزوده شده و تعداد 58 شعبه اخذ رای در این شهرستان جهت رای گیری پیش بینی شده است.
دبیر ستاد انتخابات استان یزد نیز یادآور شد: خوشبختانه از 19 فرآیند انتخابات 5 مرحله را به خوبی اجرا کرده ایم و هم اکنون در مرحله 6 هستیم و یکی از استان های برتر در این زمینه در کشور بوده ایم.
محمد محامدی گفت: تعامل بسیار خوبی در بین هیات های اجرایی وجود دارد و امید داریم با پایان رای گیری بتوانیم با این تعامل و همدلی 19 فرایند انتخاباتی را با موفقیت پشت سر بگذاریم.
وی بر اعلام نیازها و تجهیزات برای انتخابات تاکید و اظهار داشت: طبق بخشنامه استفاده از اماکن عمومی به شرط پرداخت هزینه به طور مساوی باید در اختیار کاندیدای شوراهای شهر و روستا جهت استفاده قرار گیرد.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها 29 اردیبهشت ماه امسال همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.
7534/ 6197 خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.