به گزارش ایرنا ، با توجه به اینکه عده ای از استادان دانشگاه های معتبر کشور در طول هفته در تهران تدریس دارند و تنها در 2 روز پایانی هفته می توانند در دانشگاه های سایر استان ها برای دانشجویان مقاطع تکمیلات تحصیلی ارائه درس داشته باشند، حذف پروازهای صبح جمعه برنامه کلاس های دانشگاه هایی را که در روز جمعه برگزار می شود که عمدتا در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا هستند، تحت تاثیر قرار داده است.
از سوی دیگر اکثر دانشجویان این مقاطع تحصیلی که از تهران و برخی استان های دیگر به استان یزد می آیند، شاغل هستند و مجبورند برای ادامه تحصیل از روزهای پایانی هفته استفاده کنند.
قشر دیگر تجار و بازرگانان و نیز کارشناسان و مدیران فنی برخی مراکز تولیدی هستند که در 2 روز پایانی هفته که تهران تعطیل است به استان ها می آیند تا تجربیات خود را به استان ها منتقل کنند.
اغلب این افراد به منظور استفاده بهینه از زمان مجبورند از حمل و نقل هوایی استفاده کنند بنابر این با پرواز صبح جمعه به یزد می آیند و شب نیز بعد از پایان یک روز کاری، به تهران بازمی گردند .
حذف پروازهای صبح جمعه مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه های استان و برخی از بخش های اقتصادی که در پایان هفته از کارشناسان مرکزنشین بهره می برند را با مشکل مواجه کرده است.
در این خصوص رئیس گروه علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی میبد به گزارشگر ایرنا گفت: پرواز چند منظوره تهران به یزد بعد از آمدن به یزد به مشهد و بالعکس پرواز داشته و فکر نکنم به لحاظ هزینه ای و تامین مسافر با مشکل مواجه شده باشد.
محمدعلی مزیدی افزود: 6 استاد این دانشگاه که روزهای جمعه در مقطع دکترا تدریس می کنند از استادان برجسته کشور و ساکن تهران هستند و با حذف پرواز صبح جمعه تهران به یزد حضور آنان در استان دچار مشکل شده است .
مریم قلی زاده دانشجوی دکترا علوم ارتباطات نیز گفت: یکی از دلایل انتخاب حمل و نقل هوایی و پرداخت هزینه بیشتر، بهره مندی از زمان کوتاه مسافرت است، چراکه مسافرت زمینی به دلیل خستگی راه، توان و بهره وری را کاهش می دهد.
وی افزود: در زمان برقراری پرواز تهران به یزد و بالعکس مشکلاتی وجود داشت و سرویس دهی و پاسخگویی مناسبی نسبت یه حقوق مسافران نمی شد اما حذف همین سرویس همراه با تاخیر نیز مشکلاتی را برای بخش قابل توجهی از دانشجویان و مدرسان دانشگاه های استان یزد ایجاد کرده است.
قلی زاده درباره ادعاهایی مبنی بر تعداد کم مسافران این پرواز تصریح کرد : شنیدن این اظهارات برای کسانی که مسافر پای ثابت این پروازبوده و هواپیما را همواره و باصندلی های تقریبا تکمیل دیده اند جای تعحب داره بویژه اینکه پرواز در روز تعطیل بوده است.
بعد از پیگیری های خبرگزاری جمهوری اسلامی مدیرکل فرودگاه های یزد گفت: با توجه به درخواست های مسافران بزودی و با همکاری یکی از شرکت های حمل و نقل هوایی پرواز صبح جمعه تهران به یزد برقرار می شود.
عباس محمدی در گفت و گو با گزارشگر ایرنا اظهار کرد: امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته این پرواز بزودی برقرار شود و مشکلی برای مسافران روزهای جمعه بویژه مدرسان و دانشجویان دانشگاه های استان پیش نیاید.
بیش از 90 هزار دانشجو در مراکز علمی و دانشگاهی دولتی و غیردولتی استان یزد به تحصیل اشتغال دارند .
1968/ 6014/ گزارشگر:محمودرضا رحمانی**انتشار: کاظم شاملو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.