محمد یارمند روز شنبه در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه واحدهای بوم گردی روستایی در ایام نوروز مورد استقبال بالای گردشگران خارجی و مسافران نوروزی استقبال قرار گرفت ، گفت: این واحدهای بوم‌گردی به ویژه در روستاها بخوبی توانسته اند انتظارات گردشگران را محقق کنند.
وی افزود: بیش از 50 روستای هدف گردشگری در استان یزد وجود دارد که تلاش شده خانه‌های بوم‌گردی در آنها مستقر شود و امیدواریم با افزایش تعداد این واحدها شاهد رشد گردشگران در مناطق روستایی استان باشیم.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استان یزد درباره درخواست های راه اندازی واحدهای بوم گردی نیز گفت: از سه سال پیش در روستاهای استان 200 مورد درخواست مجوز برای خانه‌های بوم‌گردی روستایی ارائه شده که از این تعداد برای 130 درخواست مجوزهای لازم صادر شده و تاکنون 50 واحد با امکانات مناسب به بهره‌برداری رسیده است.
یارمند افزود: اقدام های خوبی در راستای پذیرایی از مسافران و گردشگرانی که مقصد خود را روستاهای استان قرار داده بودند، انجام شد و خوشبختانه آمارها حاکی از استقبال بسیار خوب مردم روستاها از مسافران نوروزی همچنین رغبت خوب گردشگران به گشت‌وگذار در روستاها بوده است.
وی برپایی جشن‌های نوروزی، برپایی شب شعر، برگزاری جشنواره پاتوق در روستای شمسی رستاق، ایجاد بازارچه‌های محلی و احداث پارک اسکان مسافران را از جمله اقدام های انجام شده در ایام نوروز در روستاهای استان یزد عنوان کرد.
این مسئول در ادامه درباره حمایت های دولت تدبیر و امید از تولید در روستاها اظهار کرد: در این دولت ، بسترهای حمایتی و تسهیلاتی برای تولید از سوی روستاییان فراهم شده است،‌ به گونه ای که برای 13 بخش و 20 دهستان محروم استان یزد تسهیلاتی با کارمزد هشت درصد تا سقف 100 میلیون تومان اختصاص یافته است.
یارمند یادآور شد:واحدهای تولیدی اشتغال‌زا در روستاها می‌توانند از این بسته‌های حمایتی استفاده کرده و گام های ارزشمندی برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها در سال اقتصاد مقاومتی و اشتغال و تولید ملّی بردارند.
از جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری استان یزد 18 درصد در یکهزار و 194 روستای دارای سکنه زندگی می کنند.
براساس این گزارش برخی از روستاهای استان از جمله در شهرستاهای تفت و مهریز بیشتر تفرجگاه بوده و در روزهای تعطیل مملو از جمعیت است.
1968/6197خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار : فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.