به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد علی جعفری در خطبه های نماز جمعه ضمن بیان ویژگی های حاکم اسلامی افزود: باید کسی انتخاب شود که به فکر محرومان باشد.
وی یادآور شد: حاکم اسلامی باید به حداقل تجملات اکتفا کند و اگر مسئولان به فکر خوشگذرانی و رفاه باشند لیاقت ندارند که بر حکومت اسلامی مسئولیت داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: حاکمی که دنیا پرست و تجمل گرا نباشد می تواند جامعه را به سمت عدالت اجتماعی سوق دهد .
جعفری تصریح کرد: دشمن هدفش ناتوان نشان دادن ایران است و هدفش این است که نشان دهد ما هیچگونه پیشرفتی نداریم که رهبر معظم انقلاب فرمودند هر گونه تلاشی که مسئولان در زمینه مقابله با آنها انجام دهند تقرب به درگاه الهی است.
خطیب نماز جمعه هرات تاکید کرد: مسئولان باید در هر چیزی برای مردم الگو باشند و هر کس در هر جایگاهی مسئول است چه خرد باشد و چه کلان و باید در مسائل دینی نیز برای مردم الگو باشد.
جعفری با اشاره به تعامل با دیگر کشورها افزود: باید با کشوری تعامل داشته باشیم که استکبار و زورگو نباشد و حاضر به تعامل باشد و دشمن کشور مان نباشد.
وی در ادامه با اشاره به ماه رجب افزود: این ماه از ماه های حرام است و حرمت خاصی دارد و باید احترامش را نگه داریم و به سفارشاتی که در این ماه شده است باید عمل کنیم.
جعفری گفت: ماه های رجب و شعبان ماه تمرین تقوا و خودسازی هستند و در ماه رمضان اوج خودسازی است و باید با روزه گرفتن و تمرین تقوا در این ایام به خودسازی برسیم.
7534/ 6197 خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار : فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.