به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد رضا حبیبی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز یزد افزود: ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی در استان و شهرستانهای تابعه استان تشکیل شده است.
وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی این ستاد در مرکز استان و شهرستان ها تشکیل شده و با جدیت و درایت ماموریت های خود را با همکاری مردم و مسئولان اجرایی انجام می دهد.
این مسئول اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی و برخورد با جرائم مختلف این بخش 2 وظیفه مهم دستگاه قضایی استان است که باید تا پایان این رخداد مهم در چارچوب مقررات با تعامل سایر دستگاه های اجرایی انجام گیرد.
حبیبی با اشاره به وقوع برخی تخلفات انتخاباتی از سوی برخی هواداران و نامزدهای آنها از جمله تبلیغات پیش از موعد و تهمت و افترا و رعایت نکردن قوانین تبلیغاتی از آمادگی دستگاه قضایی و تعیین شعب خاص در مرکز استان برای رسیدگی به جرائم احتمالی انتخاباتی خبر داد .
این مسئول گفت: همه باید برای برگزاری انتخاباتی سالم ، پر شور و با شکوه عزم خود را جزم کنند و اجازه ندهند تا توطئه های دشمنان اثر گذار واقع نشود که قطعا رعایت مقررات از اهمیت بس والایی برخوردار است.
حبیبی در ادامه به وظایف دادگستری و دادستان اشاره و گفت: طبق مقررات افزون بر 100 وظیفه برای دادستان تعیین شده که نشان دهنده مسئولیت مهم و کلیدی این نهاد و جایگاه رفیع و حساس آن است.
رئیس کل دادگستری یزد خاطر نشان کرد: در سال 1393مجموع قضات دادگستری 164نفر استان یزد بودند که در 2 سال اخیر 46 قاضی به سیستم قضایی استان اضافه شده و هم اکنون 204 نفر قاضی در استان فعالیت می‌کنند که حدود یک چهارم آنها را بانوان تشکیل می دهد.
حبیبی گفت: در سال 1395 در دادگستری استان افزون بر 216 هزار فقره پرونده رسیدگی و مختومه شده و همچنین از سال 1393 تاکنون تعداد پرونده‌های وارده 10 درصد کاهش داشته است.
مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز یزد با حضور دادستان کل کشور ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ، استاندار ، مدیران اجرایی و قضات برگزار و در پایان ضمن قدردانی از جمال قضاوتی به جای وی علی اکبر شمس معرفی شد.
7536/ 5054 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: بهنام احمدی*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.