سید علی نوروز زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:این سمپوزیوم که در قالب ساخت سردیس پنج سردار شهید و سه تن از مفاخر بافق با حضور هشت هنرمند مطرح کشور برگزار شد، تاثیر فرهنگی خوبی بر رفتارهای اجتماعی افراد جامعه خواهد گذشت.
شهردار بافق افزود: انجام این حرکت فرهنگی هنری در قالب سمپوزیوم ساخت سردیس بزرگان علم و معرفت و سرداران شهید دیارمان افتخار بزرگی برای همشهریان بافقی و مایه فخر و مباهات مردم این شهرستان است.
به گفته نوروز زاده، انجام این جریان زیبا دربافق باعث خواهد شد تا خانواده این سرداران شهید با دیدن پیکره ای از سیمای فرزندشان در قالب سردیس احساس رضایت و خشنودی و تکریم عزیزانشان را داشته باشند.
وی، زنده نگهداشتن یاد و نام سرداران شهید و بزرگان عرصه علم و عرفان و مبارزه شهرستان بافق،ترویج هنر مجسمه سازی در قشر جوان و نوجوان،ایجاد روحیه تعامل و تفکر بین مجسمه سازان کشوری وهنرمندان بومی و همچنین آشنایی با مراحل ساخت سردیس را از مهمترین اهداف برگزاری این سمپوزیوم برشمرد.
شهردار بافق گفت: دیگر شهرهای کشور نیز با الگوبرداری از این کار فرهنگی هنری ارزنده می توانند شهدای خود و تکریم ایثار و جانفشانی آنها را با زبان جذاب هنر به نسل جوان بشناسانند و روحیه ایثار و شهادت را در نسل سوم و چهارم انقلاب تقویت کنند.
نوروز زاده با تقدیر از هنرمندان و عوامل برگزار کننده این سمپوزیوم ابراز امیدواری کرد: مردم به ویژه نسل جدید نتایج و تاثیرات مطلوب این اقدام فرهنگی و هنری را ملموس و محسوس، همواره در طول زمان درک کنند.
در این سمپوزیوم سردیس پنج سردار شهید، و مفاخری همچون شیخ محمد تقی بافقی شهید امر به معروف، مرحوم آیت الله میرغنی زاده نخستین امام جمعه بافق و محمد مفید مستوفی تاریخ نگار، ساخته و به معرض دید عموم گذاشته شده است.
مجموعه تفرجگاهی ابشار بافق یکی از مراکز تفریحی بافق به شما می اید.
سال گذشته نیز نخستین سمپوزیوم ساخت مجسمه های شنی استان یزد در بافق برگزار شد که با اقبال عمومی همراه بود.
بافق با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار : اصغر عسکری** انتشار: فلاح
irnayazdd
7543 خبرنگار
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.