سید ابوالفضل موسوی بیوکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره پویش حمایت از تولید ملی گفت: خطاب بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای امسال بیش از آنکه متوجه هر مسئولی باشد متوجه مردم بود تا به جای کالای خارجی به سمت خرید کالای ایرانی بیایند.
وی افزود: مسئولان باید کالاهایی را که بیشترین مصرف در داخل دارد به تولید کنندگان معرفی کنند و او را در مسیر تولید این محصولات کمک کنند.
نماینده یزد و اشکذر تصریح کرد: باید با تقویت روحیه باورپذیری و تکیه بر اصل 'توانستن' و تقویت آن در مردم و بویژه تولید کننده ایرانی، شرایط تولید و فروش کالای ایرانی را فراهم کنیم تا زمینه کار و اشتغال جوانان کشور فراهم شود.
موسوی اضافه کرد: اگر این روحیه تقویت شود نه تنها کارخانه ای در کشورتعطیل نمی شود بلکه شاهد افزایش اشتغال و رونق بازار و استقبال بازارهای جهانی خواهیم بود.
وی با تاکید بر لزوم ارائه برنامه درباره حمایت از تولیدات داخلی گفت: باید به جایی برسیم که بتوانیم با افتخار تولید ایرانی و حتی یزدی را در بازارهای سراسر کشور و حتی جهان توزیع کرده و اعلام کنیم که این کالاهای باکیفیت، تولید ایران است.
عضو کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مردم ایران نباید اجازه دهند وقتی کالای خارجی مشابه داخلی دارد وارد بازار هر استانی شود و حتی به جایی برسیم که فروشگاه های استان یزد فقط کالای ایرانی عرضه کنند.
وی درباره دلیل بی اعتمادی مردم به برخی تولیدات داخلی و خرید همین تولیدات با مارک های خارجی اظهار کرد: بخشی از این امر متوجه اعتماد به نفس نداشتن و نبود باور قوی و کمبود تبلیغات مناسب از سوی تولید کننده است و بخشی هم نیازمند فرهنگ سازی در جامعه برای خرید کالای ایرانی است.
موسوی در عین حال تشکیل پویش های حمایت از خرید کالای ایرانی از سوی رسانه ها را ستود و گفت: این فعالیت ها می تواند به تقویت روحیه باورپذیری ، شکوفایی اقتصاد و رشد اشتغال در جامعه کمک کند.
استان یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی ایران ، قطب نساجی سنتی ، بزرگترین تولید کننده کاشی و سرامیک ، دومین استان معدنی و دارای بالاترین ذخایر معدنی ایران و بزرگترین معدن سرب و روی کشور و خاورمیانه و تامین کننده 50 درصد خوراک فولاد است.
همچنین این استان با 1.1 درصد جمعیت کشور ، از لحاظ تولید صنعتی 4.4 درصد سهم تولید این بخش را دارد .
خبرگزاری جمهوری اسلامی از اواخر سال گذشته همسو با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه، پویش خبری حمایت از کالای باکیفیت داخلی را باهدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات راه اندازی کرده است.
1968/6197خبرنگار:محمودرضا رحمانی**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.