به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دفتر این نماینده ، سید ابوالفضل موسوی بیوکی در بازدید از مجموعه بافت تاریخی و مراکز بوم گردی و اقامتی یزد افزود: ظرفیت های خوبی در بافت تاریخی یزد وجود دارد.
وی ادامه داد: رسیدگی به وضعیت مجموعه بافت و همچنین خانه های تاریخی و مراکز اقامتی شهر یزد موضوع مهمی است که باید بیش از گذشته به آن عنایت داشت.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: معرفی یزد به عنوان یک برند فرهنگی مذهبی از مسائلی که باید به آن توجه جدی شود.
موسوی بیوکی گفت: توسعه بخش گردشگری و استفاده از امکانات بوم زیستی یزد از جمله جاذبه های مهمی به شمار می رودکه باید بنحو شایسته به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود.
نماینده مردم یزد و اشکذر گفت: استفاده از فن آوری های روز مبتنی بر بستر الکترونیک و اینترنت برای توسعه در امر گردشگری ضروری است.
موسوی بیوکی افزود: افزایش مراکز اطلاع رسانی گردشگری و حمایت بیشتر مجموعه های دولتی از فعالان حوزه گردشگری باید جدی گرفته شود.
استان یزد در کنار استانهای فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
این استان 2هزار و 270 هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
7536/ 5054 تنظیم کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.