محسن اولیاء در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور شهری استانداری یزد، دادستان یزد، مدیرکل راه و شهرسازی، رئیس نظام مهندسی و جمعی از مدیران عمرانی استان و با موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد برگزار شد اظهار داشت: در ارتباط با ساخت و سازهای غیرمجاز باید کار عملی و دقیق صورت گیرد.

وی ادامه داد: اینکه شهرداری ها علاقه‌مند باشند ساخت و ساز از مسیر کمیسیون ماده 100 عبور کند و جرایم مربوطه را به عنوان درآمد تلقی کنند و اتکای درآمدهای شهرداری به ماده 100 باشد، برای شهرها مناسب نیست.

رئیس اسبق سازمان مسکن و شهرسازی استان یزد تاکید کرد: با توضیحاتی که شهردار یزد ارائه کرد، خوشبختانه شهرداری یزد این رویکرد را ندارد و به دنبال کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد است.

اولیاء با اشاره به اینکه مردم باید در سطح شهر مشارکت ویژه و فعال داشته باشند، گفت: شهرداری باید به سمتی برود که شهروند یزدی هزینه زندگی در یزد را تامین کند.

وی عنوان کرد: باید هزینه‌های ساخت و ساز قانونی کمتر شود و هزینه‌های ساخت و ساز غیرمجاز به حدی زیاد شود که مردم اصلا طرف ساخت و ساز غیرایمن و غیراستاندارد نروند.

رئیس دوره اول شورای اسلامی شهر یزد تاکید کرد: شهر یک سیستم است و باید دید سیستمی به آن داشته باشیم به گونه‌ای که تمام اجزای شهر را به هم متصل بدانیم و کارکرد هر یک را جدا از دیگری فرض نکنیم.

اولیاء خاطرنشان کرد: نقش نظام مهندسی در ساخت و ساز و نظارت بر آن نباید حذف شود بلکه باید سعی شود با ایجاد هماهنگی بیشتر، زمینه کاهش تخلفات را فراهم کنیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610360
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.