به گزارش ایرنا سید ابوالفضل موسوی بیوکی به همراه مشاور رسانه ای و مسوول دفتر خود ضمن حضور در ایرنا از قسمت های مختلف ایرنا دیدن کرد.
وی همچنین ضمن دیدار و گفت و گو با خبرنگاران این مرکز در جریان نحوه اطلاع رسانی خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفت.
وی با ابراز خشنودی از حضور در جمع خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی به تفصیل در مورد موضوعات مختلف استان بحث و تبادل نظر کرد.
کاظم شاملو رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد هم در زمینه نحوه اطلاع رسانی ایرنا سراسری و همچنین استان یزد مطالبی بیان کرد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، خبرگزاری رسمی و ریشه دارترین نهاد حرفه ای گردآوری و انتشار خبر در ایران است.
این سازمان بر شالوده چند دهه فعالیت خبری و رسانه ای بنا شده و از نظر سابقه و ویژگی های حرفه ای، هیچ بنگاه خبری در ایران قابل همسنجی با ایرنا نیست.
بنیان ایرنا در سال 1313 خورشیدی و با تاسیس «آژانس پارس» گذارده شد؛ بنگاه خبری که در چارچوب سازمانی وزارت امور خارجه و با هدف گردآوری، ترجمه و انتشار اخبار ایران و جهان به وجود آمد.
نزدیک به چهار دهه بعد، وزارتخانه ای با عنوان اطلاع رسانی فعالیت خود را در دولت وقت آغاز کرد و بدین ترتیب در سال 1342، آژانس پارس به «خبرگزاری پارس» با نام اختصاری «پانا» (PANA) تغییر نام داد.
پیش از این، آژانس پارس برای مدتی به طور مشترک با رادیو فعالیت می کرد و تهیه کنندگی اخبار این رسانه را بر عهده داشت.
پایه گذاری وزارتخانه تازه «اطلاعات و جهانگردی» در سال 1353 سبب شد تا خبرگزاری پارس نیز از نظر تشکیلاتی دگرگونی هایی را تجربه کند.
در این دگرگونی ها، خبرگزاری پارس از اداره کل خبرگزاری به سازمان خبرگزاری تبدیل و به عنوان یک شرکت سهامی دولتی شناسایی شد . اساسنامه آن نیز با 23 ماده و هفت تبصره به تصویب نمایندگان مجلس شورای ملی رسید.
سه سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی یعنی در دی ماه 1360، با تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خبرگزاری پارس به خبرگزاری جمهوری اسلامی با نام اختصاری «ایرنا» (IRNA) تغییر نام داد و فصل تازه ای در فعالیت های این رسانه گشوده شد.
ایرنا در طول سال های فعالیت خود، آینه ای شفاف برای بازتاب رخدادها و تحولات ایران و جهان و در حوزه خبررسانی کشور رسانه ای بی همتا بوده است.
6197 تهیه و انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.