به گزارش ایرنا ٬ محمدرضا فیاض روز چهارشنبه در دیدار با استاندار یزد افزود: دولت تدبیر و امید بیش از 23هزار واحد صنعتی و تولیدی را در قالب طرح رونق و از طریق ارائه تسهیلات احیا کرد و راه اندازی 33طرح بزرگ را هم پیگیری کرد که تا اسفند سال گذشته 27 طرح آن به بهره‌برداری رسید.
وی گفت: برخی واحدها باوجود همه گرفتاری‌ها بیش از ظرفیت و در چند شیفت کار می‌کنند که تعداد آنها در کشور جالب توجه است.
معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: برخی واحدها به دلایل مختلفی مانند فرسودگی ماشین‌آلات از توان افتاده‌اند و تولیدشان به صرفه نیست و برخی دیگر به دلایل مشکلاتی در بیمه، بازنشستگی، مالیات، بانک و عوارض حکومتی ضعیف شده‌اند که بیشترین تمرکز دولت بر این واحدها بوده است.
فیاض با بیان اینکه اینگونه اقدامات ارزشمند با همّت بانک‌ها، بیمه، مالیات و دولت اتفاق افتاده است، افزود: این اقدامات ارزشمند به معنای رسیدن به وحدت نظر در کشور است و نگرانی‌های بسیاری در انجام این اقدامات وجود داشت اما نظارت جامع باعث شد این نگرانی‌ها برطرف شود.
وی تصریح کرد: بیش از 93درصد بودجه این امور در همان محلی که تصویب شده بود هزینه شد.
معاون وزیر صنعت تاکید کرد: اگر یکهزار و200 واحد صنعتی‌ نیمه‌تمام 20 تا 99درصدی در استان یزد راه اندازی شود چهار هزار شغل جدید ایجاد می‌شود اما برای تحقق این مهم امنیت سرمایه‌گذاری، درآمدزایی بیشتر، آرام کردن فضای اجتماعی و بهبود مناسبات لازم است.
در این جلسه اعلام شد استان یزد با تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، به هزار و 920 واحد صنعتی رونق داده و 50 هزار شغل ایجاد کرده است.
در استان یزد سه هزارو 700واحد صنعتی با مجموع یکصد هزار اشتغال زایی فعالیت دارند.
1968/6197خبرنگار:محمودرضا رحمانی**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.