به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با وی با اشاره به اینکه اگر مسئله تولید حل شود، مشکل اشتغال تا حد قابل توجهی برطرف می‌شود، اظهار داشت: دو اقدام در این زمینه باید صورت گیرد که شامل تنوع در تولید و کیفیت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هم تولید در کشور انجام می‌شود، گفت: اگر بخواهیم هم اقبال مردم به تولید داخل بالا رود و صادرات زیادی هم داشته باشیم، طبعا باید روی کیفیت تولید توجه داشته باشیم.

امام جمعه یزد عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در تمام واحدهای صنعتی و تولیدی، گروه‌های مشاوره‌ای داشته باشیم و با مراجعه به واحدهای صنعتی، به بررسی کیفی تولیدات پرداخته و راهکارهای پیشرفت را هم در اختیار آنها قرار دهند.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه ماهیت این گروه‌ها باید با گروه‌های بازرسی و نظارت متفاوت باشد، خاطرنشان کرد: کیفیت تولید بسیاری از اجناس داخلی در حال حاضر با استانداردهای روز متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: نظارت‌های لازم هم در زمینه افزایش کیفیت و رسیدن به استانداردهای واقعی و مناسب به صورت کامل بر روی تولید به دلیل مشکلاتی از جمله مباحث مالی انجام نمی‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه یزد افراد بیکار را بر دو قسم دانست و گفت: یک صنف این افراد، اشخاصی هستند که واقعا نمی‌دانند چه کاری باید انجام دهند تا به کاری مشغول شوند و به دنبال یافتن کار سرگردان هستند.

وی افزود: در این زمینه اگر ادارات مربوطه دست به دست هم دهند و گروه‌های این چنینی را شناسایی کرده و سلایق آنها را بسنجند، می‌توانند کارها و طرح‌های مناسب را به آنها ارائه نمایند و فنی و حرفه‌ای هم آموزش‌های لازم را به آنها ارائه کند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اگر روی این پیشنهاد برنامه‌ریزی و دقت صورت گیرد و تمام استان‌ها در این زمینه اقدام نمایند، اشتغال زیادی در کشور به وجود می‌آید.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه در صورت انجام این اقدام موضوع اشتغال را می‌توان در یک سال برطرف کرد، ادامه داد: حتی روستاها را هم می‌توان به این وسیله آباد کرد و با ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها، زمینه بازگشت مردم به روستا را فراهم نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: موضوع مهم دیگر در بحث تولید، لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه پرهیز از سودمحوری و توجه به کیفیت بالای تولیدات است.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه یزد خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از افرادی که در زمینه تولید یا مباحث اقتصادی در کشور فعالیت می‌کنند، به دنبال کاری هستند که سود بیشتری داشته باشد حتی اگر این محصول به درد مردم هم نخورد یا برای آنها ضرر داشته باشد، به دلیل سود زیاد سراغ آن می‌روند.

وی با بیان اینکه این اقدام سبب می‌شود فروش‌ها یک بار مصرف باشد و دنیا بعد از یک مرتبه سراغ محصولات ایرانی نیایند، گفت: اگر بتوانیم این فرهنگ را در اقتصاد و تولید ایران ایجاد کنیم که به دنبال سود مناسب با کیفیت خوب باشیم، بخشی از مشکلات حل می شود.

وی تصریح کرد: اگر به دنبال سود مناسب با کیفیت بالای محصول باشیم، تولید کننده اقدام به فروش محصولات بی‌کیفیت نمی‌کند بلکه سعی می‌کند با فروش بیشتر محصولات با کیفیت سود کسب کند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: در صورتی که بخواهیم اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی در کشور محقق شود باید بحث عدم سود محوری تولید و همچنین کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات را در جامعه ایجاد کنیم.

ناصری یزدی در ارتباط با افزایش تولید هم گفت: جوانان توانمند ایرانی در صورتی که از حمایت لازم برخوردار باشند، می‌توانند تمام احتیاجات کشور که از خارج وارد می‌شود را تولید کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: من بارها در این زمینه تاکید کردم که لیست واردات گمرک تهیه شود، اجناسی که در کشور تولید می‌شود که مقام معظم رهبری هم دستور دادند که نباید وارد کنیم اما آن دسته از اجناسی که در کشور تولید نمی‌شود و وارد می‌کنیم را با جمع‌آوری نخبگان و مخترعان کشور و حمایت از آنها تولید نماییم.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه یزد عنوان کرد: اگر این اقدام را انجام دادیم، در طول سال می‌توانیم حداقل 10 هزار قطعه‌ای که از خارج وارد می‌کنیم را در کشور تولید کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز باور قطعی در بین تولید کنندگان و حتی برخی مسئولان ایران به وجود نیامده که می‌توانیم اقدام به تولید همه محصولات کنیم، گفت: لازم است که این باور در سطح جامعه و به ویژه در بین مسئولان و تولید کنندگان ایجاد شود تا زمینه رفع مشکلات تولید و اشتغال و اقتصاد در کشور فراهم شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605535
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.