به گزارش خبرنگار ایرنا، رجایی یکی از جوانان ابرکوهی برای راه اندازی این اقامتگاه که دارای مجوز میراث فرهنگی است برای فاز نخست آن 2میلیارد ریال هزینه کرده و زمینه اشتغال پنج نفر بطور مستقیم فراهم کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این آیین گفت: تاکنون 49 خانه های بوم گردی درخانه های تاریخی افتتاح شده است و یکهزار و 200 تحت به مجموعه تخت های بوم گردی های استان افزوده شده است.
فاطمه دانش یزدی با اشاره به پیام مهم نوروزی مقام معظم رهبری تصریح کرد: اقامتگاههای بوم گردی همراه با ایجاد صنایع دستی درسطح در شهرستانها و روستاهای هدف گردشگری استان زمینه خوبی برای تولید و اشتغال دارد.
این مسئول بابیان اینکه امسال مسافران نوروزی از اقامتگاه بوم‍گردی در شهرستانها و روستاهای هدف گردشگری استان برای اسکان استقبال خوبی داشته اند افزود:تاپایان امسال تعداد خانه های بوم گردی استان به 69خانه بوم گردی افزایش می یابد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد به همراه جمعی از مسئولان ، مردم و مسافران نوروزی در آیین نوروزگاه ابرکوه که در مجاورت سرو 4500ساله ابرکوه همراه با برنامه متنوع فرهنگی هنری و موسیقی سنتی و شاهنامه خوانی برگزارشد شرکت کرد این آیین هرسال از دوم تا یازدهم فروردین برگزار می شود.
دانش گفت: این آیین درکنار قدیمی ترین موجود زنده جهان که همراه با برنامه های شاد است می تواند به جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری رونق دهد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد درسفر یکروزه به شهرستان ابرکوه از ستاد اسکان مسافران نوروزی و همچنین کمپ ها ، بوستان ملت و دفتراطلاع رسانی مسافران نوروزی شهرستان ابرکوه بازدیدکرد و از تلاش مسئولان ستاد خدمات سفر شهرستان ابرکوه در ارایه خدمات به مسافران قدردانی کرد.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد شیراز قرار دارد.
7540/ 6197خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.